ik heb een heel goed springpaard, hij kan af en toe gek uit de hoek komen en is zeker niet de gemakkelijkste maar we schieten goed op.
We springen op wedstrijd 1m parcours en hebben toch al een mooi aantal rozetten en ook 1 beker verzameld op 1 seizoen tijd

maar ik heb 1 probleem. De afstand. Mijn paard zal nooit stoppen als de afstand niet goed komt, maar hij slaat de laatste pas over en maakt een MEEEEGAAAAAAA hoge en grote sprong als de afstand niet klopt. Lijntjes en dubbel of driesprongen mogen gerust om 1m20 of 1m30 staan, daar huppelen we vrolijk over, maar als ik naar een alleenstaande oxer of steilsprong moet rijden slaat mijn hart over..
ik zou graag terug met een gerust hart naar een steilsprong van 1m of 1m10 kunnen rijden, en (ongeveer) zeker zijn dat er een mooie sprong van komt. met een voetbalk (zeggen ze hier, eigenlijk heet het grondbalk geloof ik) is er ook weer geen probleem.
Mijn lesgever krijgt me altijd zover, en meestal lukt het ook wel, maar toch moet ik elke keer de stap zetten..
Kunnen jullie me tips geven om de afstand keer op keer te laten uitkomen?

cavaletti's galopperen. Plat, iets hoger, en vooral werken aan je tempo-controle. Deze fout ligt namelijk ook voor een aanzienlijk deel bij de ruiter!