mijn paard doet lastig in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hiantum

mijn paard doet lastig in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 15:42

Hallo ...

Ik zit met iets verveeld... De laatste tijd doet mijn paardje soms moeilijk in galop. Als ik wil aangaloperen doet ze de eerste paar passen nieks anders dan 'door te teugel springen' of beter gezegd, ze springt precies constant omhoog. Best lastig! Ze doet het wel niet altijd maar wel vaak genoeg om het als vervelend te ervaren.. Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips???

Grtjs

Jenny_S

Re: mijn paard doet lastig in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:19

ik snap niet helemaal wat je bedoeld

ze springt precies constant omhoog??? wat is dat

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 08:37

Zijn je hulpen wel goed, miss geef je te veel been, of hou je haar te veel vast van voren,of if je eiegn zit te gespannen met aanspringen.
Past het zadel , heeft ze geen spierpijn enz enz, allemaal dingen om te controleren, zeker als ze nooit geen probleem had met het aan springen.
Hoe doet ze het b.v zonder zadel?

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:08

je bedoelt dat ze 'huppelt'? je moet dan been geven en het paard ook de ruimte geven van voren, zodat ze ook naar voor kan bewegen in plaats dan ze 'op de plaats' blijft galoperen. Ze moet naar voren en niet omhoog. Ik hoop dat je het snapt en dat ik het goed begrepen heb.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:40

Rijdt je je paard vaak verzameld of terug in tempo, het komt wel eens voor dat ze dan 'omhoog' gaan galopperen. Zorg bij het aanspringen dat ze naar voren kàn en rijdt ook voorwaarts, mn in het begin. Het tempo terug kan altijd weer...

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:19

Gaan de andere overgangen wel goed? Of zijn er andere problemen met rug oid? Ik ben het wel eens met Desire__, ze moet inderdaad naar voren, en dat ze dan niet aan de teugel loopt maakt nu nog niet zo veel uit denk ik :)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:49

Je moet je paard inderdaad wel de ruimte geven van voren om aan te springen.
Als je die ruimte niet geeft dan willen ze vaak wat gaan huppellen.
Dus meer been en vrijer van voren. Dan zal ze misschien wat harder gaan, maar dat kan je altijd weer rustig opvangen en dan het tempo terug rijden.

josiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 16:35

Ik heb ook een paard gehad dat 'ontplofte' bij het aanspringen. Je moet goed opletten dat je zelf niet gespannen gaat zitten voordat je in galop wilt gaan aanspringen. En opletten dat je de teugels op dezelfde lengte houdt als in de draf. En je kunt proberen de hulp niet onverwachts maar wel heel subtiel te geven zodat hij niet schrikt.(bijvoorbeeld alleen je binnenheup naar voren draaien) Het is heel moeilijk, maar waarschijnlijk is je paard een keer 'overvallen' met aanspringen. Door de hulp of iets anders is hij misschien geschrokken. Ze onthouden zo'n dingen veel sneller dan wij zelf, ookal is er niks 'geks' gebeurd in onze ogen.
succes en laat je niet gek maken, hou vooral geduld;)

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:06

Veel overgangen rijden (draf-galop)
en idd je paard ruimte geven aan de voorkant (soms ook mijn probleem)

Suc6 met rijden!

simone26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:46

misschien meer toestaan met je hand als je aangaloppeerd?
als dr niet te veel druk op de teugel is,
dan hebben ze ook geen drang om omhoog te komen,
bij te veel wel...