Stressss......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diegoislief

Stressss......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 19:50

Hi,
Heb een groot probleem.... ;( Elke keer als er iets gebeurt, raak ik in de stress. Ik ben dan niet bang, maar vindt het moeilijk om goed te reageren. Zodat ik mijn pony kan helpen om met een situatie om te gaan. Zoals gister... Er was eigenlijk niets aan de hand maar doordat ik gestresst reageerde kreeg mijn pony ook de zenuwen. Heeft iemand tips (ademhalingsoefeningen zodat helpen?)

boooo

Re: Stressss......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:58

Zingen is goed voor je ademhaling!
Bij stress hou je vaak (zonder dat je het weet) je adem vast en als je zingt adem je zowiezo door! :)

Diegoislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 19:59

Oh... Dat wist ik niet... Ga ik proberen. Ik heb het niet op mijn paard trouwens alleen als er voor iets is gebeurt. Zoals vandaag... Hij viel in de longeerbak. Dan ben ik aan het rijden, met dat in mijn hoofd dan lukt het me niet meer. Ga dat zeker proberen
Thanxx

cbrmuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:10

Proberen goed naar je buik door te ademen en even een paar keer rustig in ademen tegen je lippen uit blazen.. Dan zakt je ademhaling vaak ook..
Dat werkt ook vaak voor stress..
Succes..

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:12

Pony's en paarden reageren inderdaad op de stress van een mens, en ik heb dat in het begin ook gehad met mijn merrie. Probeer inderdaad te zingen, fluiten, zet muziek op als je aan het poetsen bent en ontspan! Zodra jij ontspant, ontspant je pony ook, en je zult zien dat je dan sneller makkelijker reageert op probleempjes die voorkomen :)

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:16

Wat bij mij hielp was bijvoorbeeld op een buitenrit met ze 2en te gaan en die ander bleef dus tegen me praten. Doordat ik ging luisteren en terugpraten was ik zelf niet alleen maar met mijn gedachte bezig bij het paardrijden en de mogelijke gevaren (die er vaak ngo niet eens waren) waardoor ik ontspande. In de bak kan je dit ook doen met iemand die aan de kant staat. Zelf heb ik het op een gegeven moment ook in mijn eentje gedaan. Ik heb hele verhalen tegen me pony verteld. Die praatte wel niet terug maar door mijn stem werd zij rustiger en door me zelf af te leiden ontspande ik ook meer.

Diegoislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 15:04

Thanx :D