Het gaat super met Meranti en mij op buitenrit.
Ze is erg vrolijk en erg voorwaarts (wel te hanteren als je weet hoe ze ''werkt'')
alleen eerst was ze nog erg druk met rijden etc
Nu heeft ze eindelijk de rust gevonden en loopt ze verder super ,maar...
Ze is soms echt niet aan het been.
Dan bedoel ik 2 dingen mee.
1) Als ik been geeft volgt er soms bijna geen reactie.
Hier reageer ik altijd op door wat meer been , nog geen reactie? Spoor en dan als ze dan geen reactie geeft , strenger spoor.
Eerst zei ik vooral erbij nog : Lettttt op! dan tegelijk been , nu inmiddels hoef ik geen let op meer te zeggen.
Dit probleem is dus al goed opgelost ,maar nu 2)
2) Ze is tijdens de draf bijv. niet goed aan het been , dan als ik in de hoek van A wil aangaloperen is het soms zo erg dat ik pas halverwege B in galop zit!
Terwijl als we gewoon volgens probleem 1 ) handelen (been , harder been , spoor -Bij geen reactie natuurlijk) het wel goed gaat ,maar ..
Waarom doet ze dit?
Medisch is het denk ik niet , ze is nagekeken en er mankeert niets aan , op buitenrit is ze gewoon super
op het begin als we in de bak rijden gaat het ook goed ,maar ze zakt dan af terwijl op les (met vreemde paardjes etc) ze een uur lang makkelijk volhoud (en dan heeul enthousiast etc)
Ik denk dat het zowieso komt doordat ze het warm heeft (word deze week geschoren) ,maar ze krijgt nu ook krachtvoer dus heb ik zo het idee dat het toch niet zo erg moet zijn ?
Wat kan dit zijn ?? Ik sta voor al jullie tips open ,maar van te voren zeg ik het al als je heel negatief reageert zou ik dat niet zo leuk vinden. Ik stel hier een vraag waarom mijn pony bij veel dingen enthousiast is maar lastig aan het been wil als ze in de bak rijd en je mag me ook een PB sturen als je denkt dat je reactie ''rell wekkend'' is ,want als het toppic gesloten word en iedereen nog dingen wou zeggen zijn we ook niet blij toch ?
Alvast bedankt !

voor het weggaan.
)