Trekken aan de hand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madagascar

Trekken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 20:03

Mijn pony loopt normaal gezien heel mooi aan de teugel en trekt niet aan de hand tijdens het rijden. Maar als ik haar tijdens het rijden haar hals laat strekken op de diagonaal of ik geef haar eventjes lange teugel dan gaat ze als ik mijn teugels terug op maat pak aan mijn hand staan te trekken. Tegen het einde van het rijden aan begint ze soms ook met haar hoofd te schudden. Hoe zou dat komen want in het begin doet ze dat niet. Ik rij altijd ongeveer een uur en pas de laatste tien minuten doet ze dat soms. Wat zou de oorzaak hiervan zijn en hoe op te lossen ?

midgie

Re: Trekken aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:05

Spierpijn?
Miss je training wat korter houden, b.v een half uur en kijken wat ze daar mee doet?

madagascar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 20:09

Maar spierpijn zou ik zo raar vinden omdat ze dit enkel doet als ik haar haar hals even laat strekken of lange teugel geef. Korter kan ik wel eens proberen, maar dan zit ik nog steeds met het probleem dat mijn rijlessen wel altijd een uur duren ;D

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:24

Mss wil ze haar ruimte liever niet kwijt en protesteert daarom.
Je moet m van achteruit (voorwaarts) weer oppakken dus zorg dat je goed been er aan houdt, elke keer als ze gaat trekken rijd je haar goed naar voren. Je kan ook na bv 10 minuten al een keer gaan halsstrekken en dan weer oppakken. Oefening baart kunst!

lauraamuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:43

Als ze gaat trekken, kan dat toch ook betekenen dat ze moe zijn? of is dat dan weer hangen?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:33

ik ga met searcher mee.. voorwaarts weer oppakken..

verder is een goede koeling dowan erg belangrijk tegen de spierpijn..
de laatste 5 minuten van het rijden, rij ik die van mij lang,laag en rond.. zodat hij alle spieren in zijn lijf ontspant.. zo maak ik een overgang naar de stap en in die stap, stap ik nog een paar min. lang en laag met af en toe inbuigen naar links/rechts.. zo verkrampen zijn spieren niet..

Ook een goede warming up is erg belangrijk..

madagascar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 20:28

Don_Zhivago schreef:
ik ga met searcher mee.. voorwaarts weer oppakken..

verder is een goede koeling dowan erg belangrijk tegen de spierpijn..
de laatste 5 minuten van het rijden, rij ik die van mij lang,laag en rond.. zodat hij alle spieren in zijn lijf ontspant.. zo maak ik een overgang naar de stap en in die stap, stap ik nog een paar min. lang en laag met af en toe inbuigen naar links/rechts.. zo verkrampen zijn spieren niet..

Ook een goede warming up is erg belangrijk..

Heb et geprobeerd, de eerste keren ging et heel goed, maar nu lijkt ze precies trug in haar oude gewoonte gevallen ;s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:42

oh wat handig ik heb vaak hetzelfde probleem.
Vaak is het omdat het paard er geen zin meer in heeft (heb ik ook, de laatste tien/vijf minuutjes...)

tamara_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:38

Ik zou ook wat vaker de hals laten strekken. En ik ga mee met wat hier al gezegd werd voorwaarts weer oppakken