word mn paardje helemaal gek een paar meter voor de hindernis, ik hou haar wel in, maar is toch wel lastig af en toe.. Heeft iemand anders dit ook, of heb je misschien tips? Ik hoor het graag
Misschien een tip: Eerst voltes rond de hindernis rijden, totdat ze op 1 en hetzelfde tempo blijft lopen. (ook wanneer je in de buurt van de hindernis komt) Als ze 'rustig' op zelfde tempo blijft lopen kan je proberen hindernis te nemen.
Mijn pony is ook altijd flink 'heet' als we gaan springen, als ze dan te hard naar de hindernis toe gaat moet ik een volte draaien van mijn trainer. En natuurlijk goed diep gaan zitten voor de hindernis en goede teugelcontact houden, en niet je handen naar voren steken. Want dan geef je hem vrijheid.
Ik heb hetzelfde probleem, ik begin nu van voren af aan. Eerst dressuurmatig om hindernissen heen rijden, tot ze rond en nagevelijk is en in het zelfde tempo blijft lopen. Dan ga ik weer een keer naar de hindernissen toe, en je zult zien dat het beter gaat! Voltes of zigzaggen zijn ook goede ideeën, maar dan moet je wel zorgen dat je hem/haar voor voor elkaar hebt, dus rond en nagevelijk
Tiahastrona
Geplaatst: 17-11-10 22:32
af en toe voor de hindernis stilzetten. Ze moet leren wachten