Mevrouw liep in de dressuur nog steeds voorbarig, en er was niets op aan te merken, alleen dat ze soms teveel energie had en zich eruit wilde gooien. Ik wilde beginnen met kleine kruisjes, en dit ging even goed, maar toen ze doorhad hoe het ging sprong ze er ruim een meter te hoog overheen. Ze kan springen, dat weet ik zeker, maar ze heeft een ontzettend sterke mond. Ik heb de hindernis iets hoger gezet, en die sprong ze zonder fouten, en op een gegeven moment zat ik op de 60 cm in de bak. Dit ging redelijk goed, maar ze begon te ontdekken dat er ook een weg langs de hindernis was. Ik ben daarna 1 keer hoger gegaan om te testen met een elastiek, en ze sprong de 90 cm netjes, maar het elastiek gaf me geen veilig gevoel.
Elke keer als ik nu spring krijg ik haar gewoon niet terug. Ze gooit haar hoofd omhoog en wil zelf het tempo bepalen. Als ik haar daarna weer netjes rond rij is er niets aan de hand en loopt ze lekker actief door. Maar zodra ze ook maar voor een hindernis van nog geen 50 cm komt gaat haar hoofd de lucht in en gaat het niet meer top.
Ik kan haar stilzetten voor de hindernis, en dan zelf aangeven hoe snel ik wil, en dan gaat het heel goed, echter wel met elastiek eraan. De laatste tijd heb ik niet meer gesprongen, maar ik wil graag weten hoe ik dit het beste aan kan pakken. Iemand een idee? Misschien helpt een martingaal, maar wat denken jullie?
http://moon95tje.hyves.nl/album/3255340 ... _state__=1
Hier staan wel filmpjes/foto's, ook van een wedstrijd. Ze heeft daar overigens maar 2 hindernissen gesprongen