Ik zit mijn pony teveel aan zijn neus.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Ik zit mijn pony teveel aan zijn neus.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 00:43

Oke deze titel is verry verry maf ik weet het :+
ik zal het uitleggen:

Ik rijd sinds een paar maandjes bitloos, en dit gaat super goed.
Maar ik ben nog van het 'gewoon' rijden gewent om zeg maar veel te doen.
Het is nooit een makkelijk te rijden beest geweest, ik moest veel stelling vragen, veel loslaten, handen naar voren, opvangen, opvangen en nog 'ns opvangen, en gosh wat heb ik daar een goede zit van gekregen, pony reageert ook fantastisch op mijn zit *D maar het grote probleem is dat ik nu mijn handen niet stil kan houden, ik ben continue onbewust met mijn teugels aan het spelen waardoor pony te diep komt, en niet alleen dat, ik ben zowizo geen ster in mijn handen gewoon op zijn plekkie te houden, ik ben vrij zacht in mijn handen maar ik heb altijd mijn binnen teugel korter, het ene moment heb ik mijn hand rechtop boven de hals, het andere moment ergens al pianospelend bij mijn bovenbeen, en dan zit ik echt niet te trekken ofzo, ik kan ze gewoon niét stilhouden, en zelf valt me dat niet op, doe namelijk erg me best ze stil te houden maar zoals mijn vader/instructie zeggen het, ook als ik in de spiegel kijk zie ik het. wie heeft de goude tip? :Y)

RianneH

Re: Ik zit mijn pony teveel aan zijn neus.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 02:10

Heel veel oefenen ;) Het zal verschrikkelijk vervelend worden, maar vraag telkens als je gaat rijden een vriendin/stalgenoot om te kijken en direct 'handen' te zeggen als anders gaan zoals ze horen. Geef diegene desnoods een camera in de handen, krijg je ook nog leuke fototjes :)

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:24

Misschien een tijdelijke oplossing om een touwtje/koordje aan je zadel te bevestigen en daar je pinken achter te haken. Of een zg. bruggetje maken tussen je teugels.
De linkerteugel houdt je met links vast en loopt door naar je rechterhand en de rechterteugel met rechts vasthouden en door laten lopen naar links; dus je hebt eigenlijk je teugels met 2 handen vast, door die verbinding kun je al minder 'jutteren'.
Verder is bewustzijn al een grote stap vooruit!

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:28

Wil exact dezelfde tips gaan geven als Maroesjka! :) Eventueel kan je ook een kort zweepje onder je duimen laten balanceren, dan kan je ook geen piano-handjes meer trekken :) Succes!

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 22:00

super bedankt :)
maar een zweepje gaat hem niet worden dan denk ik dat ik dan iedere hoek van de bak ga zien :=

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:13

Oefenen oefenen en oefenen!
En jezelf er continu ermee confronteren! :j
Probeer steeds als je bij A en C bent te kijken waar je handen zitten.
Ik heb ook het probleem met de binnenteugel strakker houden, en ik gooi mijn teugels los.. Ik moet van mijn instructrice elke keer als ik bij A of C ben kijken hoe ik ervoor sta en het begint al te werken volgensmij!

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:32

Ontspan je je schouders wel goed? Bewegende handen komt toch vaak omdat je ergens iets strak houdt en je niet genoeg ontspannen meebeweegt, let daar eens op. Een centered riding (of gewone goede) instructie kan je mss helpen om goed en ontspannen te zitten.

Het bruggetje in de teuels vind ik ook een goede tip.
En anders maar gewoon handboeien :P

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 23:02

haha :D
zou hier en daar miss wel wat te veel spannen ja :) bedankt !