Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

bonte_bente schreef:hoe oud is dit paard?.
wat voor een bit gebruik je?
als ze haar hoofd omhoog gooit tijdens het lopen(wegrennen) denk ik eerder dat ze haar rug wegdrukt.. misschien toch even een scan of foto laten maken door DA een giropractiker kan niet alles voelen en heeft geen rontgenogen. dit is namelijk een herkenbaar probleem voor mij omdat een van mijn pony's hetzelfde deed ze bleek 2 doornvormigeuitsteeksels tegen elkaar te hebben zitten..is gekraakt en 4 mnd later op gld kampioenschappen gelopen..
bonte_bente schreef:ja, doordat je druk aanneemt wil je de hals vormen daaraan zit de rug die ze dan wegdrukte
als het ware moet je het zo zien;
vanaf het hoofd - halswervels -rugwervels-achterbenen.dus om het visueel te maken;
een tuinslang die op de grond ligt die geef je een zwieper..er golft dan een beweging tot het einde van die slang. maar als er ergens een drukpunt zit(er ligt een steen op die slang) dan blokkeerd die golf de beweging. waardoor je paard dus niet goed kan bewegen..
hoop dat je mijn verhaaltje begrijpt. is moeilijk uit te leggen..
amillia schreef:bonte_bente schreef:ja, doordat je druk aanneemt wil je de hals vormen daaraan zit de rug die ze dan wegdrukte
als het ware moet je het zo zien;
vanaf het hoofd - halswervels -rugwervels-achterbenen.dus om het visueel te maken;
een tuinslang die op de grond ligt die geef je een zwieper..er golft dan een beweging tot het einde van die slang. maar als er ergens een drukpunt zit(er ligt een steen op die slang) dan blokkeerd die golf de beweging. waardoor je paard dus niet goed kan bewegen..
hoop dat je mijn verhaaltje begrijpt. is moeilijk uit te leggen..
maar is het dan niet ook zo met longeren en ander grondwerk?
Verder kun je er eigenlijk niet zoveel aan doen. Veel succes!