ik had een vraag over de dubbelsprong,
zelf heb ik vroeger op mijn eerste wedstrijd best wel wat mee gemaakt met "de dubbel sprong"
ik vond en vindt springen zo leuk! alleeen mijn verzorgpony toen eigenlijk helemaal niet, ik heb haar geleerd om springen leuk te vinden
alleen helaas niet zo leuk om wedstrijden te rijden, ik zelf zeker wel alleen haflingerpoy lissy niet...
alleen kwam ik daar helaas pas achter naar mijn eerste springwedstrijd met haar.
we moesten de dubbelsprong springen
de eerste hadden we gesprongen in volle gallop en de tweede kwam ze tot stil stand en ook zo dat ik keihard in de balken viel en terecht kwam...uitgebeld door val tweede parcour was ik dus zelf gespannen en uitgebeld door weigeringen,
Nu heb ik mijn eigen pony
de superrr veel van springen houdt!
zelf hebben we laatst aan een oefenparcour mee gedaan om te kijkenhoe dat ging
echt superrr goed!
alleen je raad het al de dubbel sprong!
dit is misschien wel een heel verhaal
alleen mijn vroeg is eigenlijk hoe kan ik de dubbelsprong gaan springen?
misschien daat mijn pony ook wel aanvoelt van o baas is gespannen dan is er vast iets niet goed dan ga ik er wel even omheen.
Hoe laat ik mijn pony weten dat het leuk is om ook een dubbelsprong te springen?
Desnoods alle balken op de grond, veel tijd nemen en zorgen dat je pony niet alles alleen moet doen, rijd dus wel overtuigend, goed been eraan en overtuig je pony dat er niks engs/raars aan de dubbelsprong is!