paard duwt je been tegen de bakrand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:56

Ja ik vind ook dat als het paard zélf tegen de stroomdraad->bakrand loopt, hij het het snelste uit zichzelf niet meer zal doen. Dergelijke oplossingen zijn vaak het slimste, alleen ik zou het niet doen omdat ik dan zelf ook stroom krijg haha.

Citaat:
lenn, we gaan jouw ook eens wat spoortjes geven dat je zo niet gaat hangen!!

eeuhm.. nee Nagelbijten / Gniffelen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 21:27

Lenn schreef:
Citaat:
lenn, we gaan jouw ook eens wat spoortjes geven dat je zo niet gaat hangen!!

eeuhm.. nee Nagelbijten / Gniffelen


daarom stond die Knipoog of Haha! erachter

ik ben idd bang dat het paardje dan bang wordt van de bakrand. bovendien kan ik moeilijk stroom zetten in een binnenpiste Haha!
maar ik denk dat dat met de binnenhoefslag moet lukken. hij is nooit goed gereden (lees recht). daarmee.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:45

Ja dan komt die fout dus niet echt van zijn kant en is die stroom niet eerlijk. Gewoon rijtechnisch oplossen dus, maar dat doe je al Haha!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 14:22

en met een spoortje rijden helpt ook niet.. probeer voortaan gewoon maar een de tweede hoefslag te pakken en dat elke keer rijden dan leerd ie op zijn eigen benen te lopen. en niks stroom als een mens ie fout doet geef je hem toch ook geef stroom stoten

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:07

Het is vaak een evenwichtsprobleem dus veel op de binnenhoefslagrijden en lange lijnen (middenlijn, van handveranderen.) Het paard recht maken. Door met je binnenbeen naar je buitenteugel toe te rijden en met je buitenbeen de achterhand weer begrenzen die door die hulp waarschijnlijk naar buiten zal vallen.

Suzie66: Bedenk goed dat 99% van de fouten van het paard, door de ruiter zijn gemaakt! Ga dus eerst jezelf met sporen bewerken voor je dat bij een paard gaat doen. Het zijn (waarschijnlijk) immers JOU fouten!

sasjuh
Berichten: 22
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:26

moet je veel op binen hoefslag rijden wnat hij plakt eigelijk aan de hoefslag en dta mag die niet doen dus rij veel op binnen hoefslag

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 16:41

okkie (en pearl_tje ea) , het is idd een evenwichtsprobleem. het zou moeten beter gaan met veel lange open lijnen te rijden. hij plakt wel aan ieder paard dat hij tegen komt, om niet alleen te moeten lopen. dit paard is serieus scheef, dacht ik zo.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:09

Hoe oud is hij/zij?
Goed oppassen dat je de binnenteugel met rust laat, hoe moeilijk dat ook is bij (erg) scheve paarden.
Succes!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 19:44

pfoe, zou het niet weten... naar het schijnt een ex-draver, heeft een hele mooie draf ook. iets van 8/9/10 jaar?
ik moest sowieso ivm moeilijke stelling de binnenteugel met rust laten, dus dat gebeurt al. maar ik vind het idd moeilijk Lachen

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:49

Zoals anderen al vaker zeggen: druk op buitenteugel en op de binnenhoefslag rijden. Mijn haflinger deed en ook..... Je paardje is nog jong en ik denk dat hij moeite heeft om op eigen benen te lopen, op zichzelf. Hij zoekt steun bij de bakrand en bij andere paarden.

Succes ermee!!