Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lieftmelody schreef:Je kan niet egt iemand regelen voor een shet van 90 cm??
Het hoeft niet een egte mega goede rijpony te worden zegmaar..
Maar gewwwooon een waar je lol mee kan beleven..
lieftmelody schreef:sjipss verkeerde knopje,,
maar wij hebben jaren beleefd met ramonaaa,,
gewoon met wandelen door gebieden enz.
Maar het is gewoon goed als ze zadelmak is gemaakt. Want dat heeft ze nodig zegmaar![]()
Dus denk niet dat wij alleen maar willen rijden..
En ik groep 8 zit ik niet :p
zal mss wel ergens op mijn profiel staan maar ik weet niet hoe je dat moet veranderee![]()
Xxx
:$
lieftmelody schreef:Ja maar kunnen jullie daar iets over vertellen, dan kunnen we daar mee oefenen...??![]()
En het hoofdstel past ook nooit maar dat komt ook omdat ze nog tandjes aan het wisselen is ze krijgt dan bloed en dats zieliggg(L)
) en we waren ook al verder bezig all1 lukte niet egt dus als je daarvoor tips hebt?
Miss_Malfoy schreef:Wat deze mensen je duidelijk proberen te maken, is dat als je je shet echt lief hebt, je iemand zoekt die jullie kan helpen. Dus iemand die langskomt, en jullie aanwijzingen kan geven op het moment dat je bezig bent. Wij kunnen wel zeggen doe zus of zo, maar op het moment dat jij dat doet, en je pony flipt heb je er niks aan als je achteraf hier moet komen vragen wat nu... Iemand die erbij is kan op dat moment vertellen hoe je het op moet lossen voor het te laat is en de pony nooit meer plezier aan werken zal beleven.
En als je kunt rijden kun je met een kleine sulky ook wel mennen hoor. Doe ik ook met shetjes, eentje ook beleerd met behulp van een ervaren iemand, pony vond het daarom in 1 keer leuk en snapte het meteen. Zonder hulp was dat nooit zo gelukt.
Ook baart het feit dat je het over wondjes en niet passende zadels hebt me zorgen.
A: oké wisselende kiezen, wacht dan gewoon tot 'ie uitgewisselt is met rijden, of ga bitloos. Je kunt prima met bv een sidepull rijden, ik men er zelfs mee.
B: Zadel... Daar moet, ook voor een shet, een zadelmaker voor komen! Je kunt het iets makkelijker maken en voor bv een barefoot shetlanderzadel gaan, maar alsnog moet iemand die komen passen.
Oja zonder zadel rijden is helemaal slecht, je zit dan op de ruggegraat en zeker op die leeftijd geeft dat schade.
En als ze met 1 jaar al gereden is, zou ik er nu zeker mee wachten tot ze 5 of 6 is en alle botten uitgegroeit zijn. Anders zul je haar zeker beschadigen, ook al merk je het niet maar dan is ze straks met 10 al op.
Succes, ik hoop dat je kiest wat best voor je pony is!