Dan weet jij niet wat aan de teugel lopen is, want een paard welke aan de teugel loopt zal zeker zo niet reageren.
Neem me dit niet kwalijk, is niet aanvallend bedoelt hoor, maar zo is het echt wel.
Ik weet echt wat ik zeg hoor.
Het probleem zit niet bij het paard maar bijna altijd bij de ruiter of op zijn minst bij de manier van vragen.
Ik begrijp best wel dat je oefeningen en de verschillende gangen wilt oefenen, maar technisch is dit echt niet uitvoerbaar om dit goed te doen zolang je paard niet zelf wil nageven, tis net dit nageven dat noodzakelijk is om eender wat te gaan doen.
En door het gebruik van een Thiedemannteugel krijg je wel het idé dat je paard nageeft omdat je zijn hoofd gewoon naar je toe trekt, maar das echt niet het nageven vanuit je paard zelf.
Voor je in discusie gaat over moeilijkere materie moet je echt zelf de nodige kennis hebben hoor.
Dus nogmaals weg met die thiedemann, en neem goed les, dus rijtechnisch, academische rijkunst. ( en dat kan net zo goed western zijn, maakt echt niet uit hoor, als het maar goed rijden is, en niet het goed trekken aan die thiedemann.