Dat heeft maar enkele weken geduurd. Want plots werd hij weer heel bang in de binnenbak en heeft hij mij eraf gebokt zodat ik weer een week niet kon rijden. Na een week ben ik er met volle moed terug op gestapt. Hij is nu ofwel lui, ofwel wil hij alleen maar gek doen of een spurtje trekken.
Mijn vraag aan jullie is natuurlijk: Wat doe ik hier aan?
Ik rijd nu terug met slofteugel omdat ik dan meer te zeggen heb als hij het op een lopen zet, maar het is wel de bedoeling dat die er binnekort weer volledig af kan. Waar ik naartoe wil, is een paard dat op een constant tempo blijft lopen en verruimt en vertraagt wanneer ik dat zelf vraag.
Het is misschien ook belangrijk erbij te vermelden dat we nog niet bezig zijn aan de galop. Kwestie van hem niet te forceren. Maar misschien is het niet slecht dat ik hier toch mee begin?
Ik weet ook dat dit niet de normale gang van zaken is, want bij mijn paard duurt het 'zadelmak maken' toch wel erg lang. Maar zoals ik al zei is het echt één met enorm veel bloed en karakter en dat maakt het er alleen maar lastiger op. Ik blijf er wel bij dat ik alles zelf wil doen met behulp van mijn trainer. Ik heb genoeg ervaring om hem zelf op te leren en dat is tot zover ook goed gelukt. Dus ik ga hem zeker niet door iemand anders laten rijden.
Ik zou gewoon graag tips willen om dit zelf op te lossen.