Laatst weer, ik reed op een paard die vrij pittig van zichzelf is met sporen. krijg ik gezeik dat ze zonder sporen ook wel doorloopt
Ik ben toen in een soort van discussie gegaan dat ik die sporen alleen maar om had om mijn hulpen te verfijnen. Ik heb vrij korte benen en op een paard van 1.70 gaat het dan wat moeilijker.
Ook had ik ze om omdat ik wilde oefenen voor wijken, schoudervoor, schouderbinnenwaards, enz.. En tja, dan vind ik het gewoon makkelijk om met sporen te rijden want dan begrijpt het paard mij gewoon beter.
Wat vinden jullue er nou van? Ben ik nou echt zo 'gemeen' dat ik met banketstaaf knopspoortjes rijd van 1 cm lang en dat ik ze maar af moet gooien, of zijn jullie het gewoon met mij eens en dat ze bedoelt zijn om de hulpen te verfijnen?
op ruiters en ruitertjes die moeite hebben met het in het zadel blijven, de benen alle kanten opwiebelen en met elke stap die sporen erin zetten, maar ja, als je kan rijden draag je sporen, hoor je dan. Vindt het alleen altijd zo jammer dat er steeds meer mensen denken : Als ik sporen draag geloven mensen vast dat ik kan rijden.
)