stijgbeugelprobleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soowfii3

stijgbeugelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 16:58

haaai ,
ik doe nu even mee aan jumpings.
laatste zaterdag heb ik meegedaan aan jumping in moerzeke.
ik was 31ste van de 44.
parcour van 80cm , twas mn eerste wedstrijd.
geen balken of weigeringen maar wel een volte.
omdat ik mn stijgbeugel kwijt was.
anders zou ik misschien gevallen zijn ofzo.
hebben jullie tips dat ik er echt oplet dat ik mijn hiel naar beneden hou , of dat ik niet steeds mn stijgbeugel verlies?
x Sofiee

Koekje_

Re: stijgbeugelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:00

Kan zijn dat je blokjes wat afgesleten zijn. Dan zijn ze gladder en schiet je voet eerder uit de beugel bij meer druk.

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:01

hoihoi

ik heb zelf ook dit probleem gehad, en ik heb het opgelost door een tijdje heel overdreven mijn hakken naar beneden te doen. Daarna gaat het vanzelf wel normaal. Maar je moet er wel proberen altijd een beetje op te letten. Hetzelfde als dat je recht zit, daar moet je ook altijd aan denken, en dan moet je er nu bij doen altijd je hakken uitdrukken. Bij mij heeft dit geholpen, maar ik weet natuurlijk niet of dat bij anderen ook zo is. Je kan het proberen :)

succes

xx

Soowfii3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 17:02

bedankt! ik ga het zeker proberen! x
xNadia schreef:
hoihoi

ik heb zelf ook dit probleem gehad, en ik heb het opgelost door een tijdje heel overdreven mijn hakken naar beneden te doen. Daarna gaat het vanzelf wel normaal. Maar je moet er wel proberen altijd een beetje op te letten. Hetzelfde als dat je recht zit, daar moet je ook altijd aan denken, en dan moet je er nu bij doen altijd je hakken uitdrukken. Bij mij heeft dit geholpen, maar ik weet natuurlijk niet of dat bij anderen ook zo is. Je kan het proberen :)

succes

xx

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:11

jori_X schreef:
Kan zijn dat je blokjes wat afgesleten zijn. Dan zijn ze gladder en schiet je voet eerder uit de beugel bij meer druk.

Bij metalen slijten ze niet zo gauw, het is wel even wennen en daar moet je wat vaker het zand afpoetsen, maar dan heb je dit probleem veel minder.

Koekje_

Re: stijgbeugelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:12

Nee metaal slijt niet zo snel :') Maar neem aan dat ze die niet heeft. Maar is idd wel een optie! Maar blokjes kosten ook geen drol...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:15

jori_X schreef:
Nee metaal slijt niet zo snel :') Maar neem aan dat ze die niet heeft. Maar is idd wel een optie! Maar blokjes kosten ook geen drol...

Oeps het staat er een beetje dom :') bedoelde het als een andere optie _O-

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 06:56

WD-V -> RT-P

lindaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 08:25

ik heb dit ook eeen possje gehad, ik deed toen mijn voeten gewoon verder in de beugels ( heb je ook al gedacht aan van die speciaale springbeugesls , die dingen zijn heel breed!)