Mijn pony is heel lief en braaf, behalve als ik op hem probeer te rijden, hij is een ruin. 4 jaar. Als ik op hem wil gaan rijden word ik er meteen af gegooid! Ik rijd zelf nu 7 jaar paard, maar moet ik dan misschien zonder zadel doen of juist met. ik doe nooit een hoofdstel aan want ik ben wel bang dat hij een harde mond krijgt anders. heeft iemand misschien tips of hoe hij het zelf heeft gedaan? dankjewel
liefs evy

dat is mijn beste tip. verder geduld hebben. rustig laten wennen aan zadel en singel, aan gewicht op zijn rug. ook opstijgen voorbereiden. eerst vragen of iemand je een voetje geeft zodat je niet in de stijgbeugel gaat hangen. laat hem ook wennen aan beweging boven zijn rug. en laat het hem eruit lopen! bevoorbeeld met zadel omdoen voor eerste tweede derde en weet ik veel hoeveelste keer. als hij er van schrikt en weg wil, mag hij ook weg. das de snelste manier om hem er aan te laten wennen. gwn aan de longeerlijn of in afgesloten stuk. niet tegenhouden, zorgt alleen voor stress en maakt het erger.