Paard is bang voor andere paarden tijdens 't rijden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miiejs

Paard is bang voor andere paarden tijdens 't rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 18:40

Hoi hoi!

Ik ben afgelopen dinsdag "aangereden" door een andere pony en ruiter tijdens het rijden in de binnenbak.
Ik reed linksom zij rechtsom, haar pony ging er vandoor en gaf niks aan dat ze geen stuur had of ik moest
oppassen, dus heb haar ook niet aan zien komen helaas waar door ze vol in de zijkant van mijn pony knalde
en tegen mij aan. Zij viel van haar pony, maar stapte zo weer op, ik stapte af want had onwijze pijn
in mij knie, ziekenhuis geweest niks aan de hand, pony ook nog heel, maar nu...

Is hij dus bang tijdens het rijden voor ieder ander paard wat ook maar een klein beetje in de buurt komt..
In de vorm van oren echt maar dan ook echt plat in zijn nek, als ik lange teugel heb ook met zijn hoofd
er bijt bewegingen naar maken en als ze op ong. 1 meter afstand langs rijden voelde ik hem gister ook dreigen
met zijn achter been...

Toch probeer ik andere paarden tijdens het rijden op te zoeken en niet te dichtbij te komen (lees ong 4 meter
afstand er tussen) en op de tegengestelde richting en op de zelfde richting. Beloon hem elke keer als hij niets
doet, en praat tegen hem zodat hij rustig blijft maar ik merk toch dat hij zich een soort van bedreigd voelt...

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor me?

Want zou het toch fijn vinden als dit ook weer overgaat..

Heb overigens nog niet met degene in de bak gereden waar hij door "aangereden" is want die staat niet op stal
bij ons dus is er maar af en toe dus weet nog niet hoe dat zal gaan!

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes Michèle

Bellissima_

Re: Paard is bang voor andere paarden tijdens 't rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:43

Is hij in de wei ook veranderd?

Red12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:45

Hallo,

Je paard is even gefrustreed geraakt doordat hij is aangebeukt perongeluk. Net als een paard in de hindernis valt moet je de hindernis nog een keer springen om het vertrouwen terug te halen ( behalve natuurlijk dat ie wat mankeert.). Ga gewoon door zo als je het doet. Je doet het supper, belonen. Laten kijken en gewoon doorrijden. Het heeft even tijd nodig en het komt wel weer goed. Ook is het natuurlijk handig om weer eens met die pony te rijden. Ik hoop dat het je gaat lukken!. Succes er mee!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 18:54

Hij kan helaas niet op de wei vanwege de regen elke x dus dat weet ik helaas niet!
Dinsdag zal ze er waarschijnlijk weer zijn en wil ik met haar samen rijden zodat ik het even opzoek zeg maar!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:56

Gewoon rijden en niet belonen met stem of handen. Dan maak je hem juist duidelijk dat ie wel iets heel knaps heeftgedaan en dat het eigenlijk best heel eng was. Het wordt tijd om gewoon te rijden als of het de normaalste zaak van de wereld is.