Sinds kort rijd ik enigszins op een vast manege paard, maar ik loop tegen een aantal problemen op met haar. Namelijk:
Nageeflijkheid:
Ze kan heel goed nageven en is heel licht in de mond, maar waar ik tegen aan loop is dat ze constant weer omhoog komt na een paar seconden nageeflijkheid. Nu heb ik alleen het gevoel dat ik iets niet goed doe, maar als je niet op tijd "los laat" bij haar, komt ze meteen weer terug en als je er meer druk op houd heb je eigenlijk hetzelfde effect. Mijn instructrice zegt dat ik de momenten nageeflijkheid gewoon aan elkaar moet knopen... maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
En dan de Galop:
Ze wil hard en word heel sterk, terwijl ze in stap en draf juist heel licht in haar mond is. Dus hoe kan ik haar rustiger laten galoperen zonder dat ik teveel aan die mond zit... Want ik heb het probleem dat als ik mezelf "zwaarder" maak (voor zover dat gaat), dat ze het dan niet eens door heeft omdat ik niet bepaald veel weeg (< 55 kg).
Dus als iemand tips heeft, ik hoor ze graag
Groetjess
Verder is de verzameling in stap en draf geen probleem, enkel in de galop.
. Verder met de galop, ze kan heel hard galoperen op een volte
) moet je meteen loslaten. Niet losgooien die teugels maar langzaam aan, alsof je wilt halsstrekken. Dan is ie je 'steun' kwijt en gaat ie zakken. En dát is ontspannen. Vind ik.