Onderbenen stilhouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marissa161

Onderbenen stilhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 13:22

Hoi.

Nou ik zit dus nogal met een probleempje :+.
In stap liggen mijn benen goed, maar ga ik draven dan slingeren mijn onderbenen naar voren, en galop/doorzitten is het echt een ramp. :o

Iemand tips hoe ik mijn (onder)benen goed stil kan houden?
Ik rij op een manege trouwens.

En ik had ook nog en ander vraagje, met lichtrijden, waar steun je dan op?, op je beugel of op je hak?

ManonWa

Re: Onderbenen stilhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:16

Ik ben zelf geen topruitster, maar dit probleem had ik ook. Deze 2 vragen hangen samen. Je moet je knieën mooi aanleggen zodat je je benen stil kan houden. Hierop kan je oefenen door zonder beugels te rijden. Ook lichtrijden zodat je je knieën wel móet gebruiken. x Manon

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:20

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 18-09-24 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 16:32

okee, bedankt :+

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:13

zonder zadel rijden is prima voor je beenligging. waarschijnlijk rijd je met te veel spanning in je benen. of rijd eens zonder beugels dit wil ook goed helpen.

een goede test om te kijken of je benen ontspannen zijn: peddelen met je voeten ( dus je tenen van boven naar beneden bewegen ) je zult merken als je dit een paar keer doet dat je je benen wel moet ontspannend.

ontspannen benen blijven automatisch op de goede plaats liggen.
probeer daarnaast goed te blijven zitten met je knieën. je onderbenen moeten onafhankelijk kunnen bewegen. In de perfecte situatie moet je zonder beugels kunnen lichtrijden.

ManonWa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:19

keeyzie schreef:
je onderbenen moeten onafhankelijk kunnen bewegen. In de perfecte situatie moet je zonder beugels kunnen lichtrijden.

dit precies wat ik bedoel ;) alleen kan Keeyzie het wat beter uitleggen :)

nickyf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:24

dat probleem heb ik ook, en mijn instucteur zegt dat je moet denken dat je met beide benen stevig op de grond staat terwijl je aan het rijden bent. ik hoop dat je het een beetje snapt en dat je er wat aan hebt...

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 17:56

inderdaad zonder beugels of zonder zadel rijden. Als je op een manege rijdt kun je best vragen of je de beugels er een keer een lesje af mag halen (dan heb je de volgende dag wel flink spierpijn, ervaring namelijk) maar je leert er wel van goed zitten.
Ook te tenen naar binnen houden en zorgen dat je knie aangesloten is bij je zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:57

bij lichtrijden steun je op je knieen, heb ik geleerd.