Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Weet je wat ook misschien een manier is? Als je in de hoek van de bak, een paar meter van de wand af, balken neerlegt. Je legt 1 balk parallel aan de korte zijde en 1 balk parallel aan de lange zijde, zodat de balken in een hoek van 90 graden liggen. Dan kan je eerst in stap uiteraard tussen de balken en de wand door, zodat het paard wel moet stellen om de hoek normaal door te komen en je met je binnenbeen moet inwerken. Ik zou beginnen met een "ruime doorgang" en als het paard beter buigt en ook goed in balans blijft in stap, draf en galop de doorgang smaller maken. Dit heeft overigens (als ik me niet vergis
) in de Your Horse gestaan. De balken kan je natuurlijk ook in lepels aan staanders hangen, zodat je aan 2 kanten (de "hindernissen" en de wand van de bak) een 'muur' hebt.Teatske schreef:Laat haar eerst maar zorgen dat het paard aan het been komt.
De oefening die jij wilt laten doen is voor een fries sowieso al moeilijker.
Een fries is vaak stijver dan een ander ras.

Ik rijd zelf een tuigpaard en die had dit probleem ook. Wat jij doet is princiepe goed, maar je help haar meer door te zeggen dat ze het paard moet helpen door op haar buiten zitbeen knobbel te gaan zitten en tegen alles in, haar buiten teugel van de hals te halen. Het paard valt dan over zijn buiten schouder weg.
Normaal is dit niet goed maar omdat je wilt dat hij voor je binnenbeen weg moet, moet je hem deze fout gewoonweg laten maken. Snapt hij dit spelletje goed dan kun je hem met de buiten been en teugel opvangen zodat hij recht blijf en toch opzij gaat voor je binnenbeen. De bedoeling van deze oefning op de volte is dan ook dat hij gaat scharen met zijn benen.
Mrietjesueel"]
[quote="Teatske schreef:Laat haar eerst maar zorgen dat het paard aan het been komt.
De oefening die jij wilt laten doen is voor een fries sowieso al moeilijker.
Een fries is vaak stijver dan een ander ras.