'Droog oefenen' voor tenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

'Droog oefenen' voor tenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 19:44

Hallo, dit is niet echt een praktijkproleem, maar ik weet niet waar het anders moet.

Ik heb dus moeite met mijn tenen naar binnen houden, en dus dacht ik: waarom alleen oefenen op het paard? Dus ik vroeg me af, kun je ook gewoon oefenen terwijl je niet op het paard zit?

x

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: 'Droog oefenen' voor tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:51

Hoe loop je normaal?
Als je dan ook met je voeten naar buiten loopt, is het heel logisch dat je ook zo op het paard zit. Ga oefenen om je voeten/tenen recht vooruit weg te zetten met lopen, als je stil staat altijd netjes je voeten/tenen naar voor en niet als donald duck neer zetten. :)

Heeft bij mij heel goed gewerkt. :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:52

Ja hoor waarom niet? Op een eettafelstoel met ieder
been aan een zijkant, en eventueel een (vrij) strak
strotouwtje van je knie tot puntje van je tenen?

(Zodat je gelijk ook oefent je hakken lang houden ;)
Als je je tenen naar beneden duwt (dus niet lang houdt)
voel je dit aan je knieen! En tijdens de oefeningen je kuiten
aan- en ontspannen )

Good luck!

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:55

Of 'droogoefenen' echt zin heeft weet ik niet, maar ik zou het gewoon proberen!. Wat voor mij heel goed werkt is op de buitenkanten van mijn voeten te staan (de kant van je kleine teen dus :+ ) Dan draait mijn hak wat naar buiten en mijn tenen automatisch naar binnen. En dat kan je idd ook zonder paard prima oefenen!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:59

Hahaa, waarom niet? :+
Heb vandaag voor het eerst gereden met mijn gebroken teen. (nog maar 3 dagen geleden gebeurt :o )
Ik had de indruk dat ik met m'n ene voet correcter zat dan met m'n andere.
En dit is ja, omdat ik op de kant van m'n kleine teen steunde (anders deed het ook teveel pijn :+ )
dus het is het proberen waard ;D

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 21:27

Quir schreef:
Hoe loop je normaal?
Als je dan ook met je voeten naar buiten loopt, is het heel logisch dat je ook zo op het paard zit. Ga oefenen om je voeten/tenen recht vooruit weg te zetten met lopen, als je stil staat altijd netjes je voeten/tenen naar voor en niet als donald duck neer zetten. :)

Heeft bij mij heel goed gewerkt. :j

haha, normaal loop ik met mijn voeten iets naar buiten gedraaid, en op het paard ook :+ dus ik ga mijn hoefjes eens goed neerzetten :Y)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 21:28

Op de fiets! :D

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 21:29

ja op de fiets! dat is een super goed idee :P
maar ik heb er ooit aan gedacht om gewoon beugels met riemen te kopen, en dan vastmaken zoals op een echt paard met zadel :P maar beugels zijn niet goedkoop!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:47

Geen een voet is het zelfde, de een staat wat naar binnen en de andere meer naar buiten, als je ben voeten die naar buiten wijze te veel naar binnen gaat draaien dan krijg je spanning op je enkel en dat lijkt me niet fijn rijden, ook voor het paard is het niet fijn, want die pakt die spanning weer op van jou spieren,

Ga gewoon is lekker ontspannen rijden en laat die benen gewoon zo als jij normaal loopt en vooral je enkels ontspannen houden,

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:51

Britt_Mara schreef:
maar ik heb er ooit aan gedacht om gewoon beugels met riemen te kopen, en dan vastmaken zoals op een echt paard met zadel :P maar beugels zijn niet goedkoop!

Tja, je zou ze gewoon na het rijden mee naar huis kunnen nemen?
Maar ik weet nog wel dat ik als klein meisje altijd op de fiets 'oefende'. Ik drukte op de fiets altijd netjes mn hakken uit en mn tenen naar binnen. En als ik dan over een hobbel ging ging ik in de verlichte zit. :))

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:58

midgie schreef:
Geen een voet is het zelfde, de een staat wat naar binnen en de andere meer naar buiten, als je ben voeten die naar buiten wijze te veel naar binnen gaat draaien dan krijg je spanning op je enkel en dat lijkt me niet fijn rijden, ook voor het paard is het niet fijn, want die pakt die spanning weer op van jou spieren,

Ga gewoon is lekker ontspannen rijden en laat die benen gewoon zo als jij normaal loopt en vooral je enkels ontspannen houden,

Je spieren moeten aan de nieuwe "stand" wennen en als je dus op gaat letten hoe jij je voeten neer zet tijdens het lopen en op een gegeven moment dus zonder er bij na te denken je voeten recht weg zet. Kan je dit op het paard ook gemakkelijk, zonder de spanning op je spieren te krijgen. Immers je spieren zijn er al aan gewend.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 11:13

Quir schreef:
midgie schreef:

Je spieren moeten aan de nieuwe "stand" wennen en als je dus op gaat letten hoe jij je voeten neer zet tijdens het lopen en op een gegeven moment dus zonder er bij na te denken je voeten recht weg zet. Kan je dit op het paard ook gemakkelijk, zonder de spanning op je spieren te krijgen. Immers je spieren zijn er al aan gewend.

Ja, en ik wil zo goed mogelijk zitten, want ik wil wel verder komen in de sport :)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:45

Als je wil verder komen in de sport zul je meer aan je eigen ontwikkeling moeten doen, dus meer je gaan verdiepen in de techniek , je zit en houding enz .

Je hebt ook al een ander topic lopen waar je ook al problemen hebt,
Dus werk aan jezelf en dan pas zal het rijden ook beter gaan,

Keoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:47

vinurr schreef:
Britt_Mara schreef:

Tja, je zou ze gewoon na het rijden mee naar huis kunnen nemen?
Maar ik weet nog wel dat ik als klein meisje altijd op de fiets 'oefende'. Ik drukte op de fiets altijd netjes mn hakken uit en mn tenen naar binnen. En als ik dan over een hobbel ging ging ik in de verlichte zit. :))

Haha dat doe ik nog steeds :o
Maar inderdaad op de fiets oefenen helpt goed (: bij mij tenminste

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:49

overal waar je bent dat oefenen, dus als je loopt, je benen rechtvooruit, niet naar buiten.
en als je zit enz enz.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:53

Op de fiets. (zo heb ik ook geleerd mijn hakken beter uit te duwen) :+