Ik rij nu 10 jaar paard waarvan 3 op de ene manege en 7 op een andere.
Ik merk de laatste tijd echter wel duidelijk dat ik tegen wat problemen aanloop die anderen met dezelfde paarden niet hebben. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
- Sommige paarden worden gedurende de les steeds langzamer en reageren minder op de hulpen.
- Moeite met hoeken uitrijden vooral tegen het einde van de les en na de galop (vooral op de rechterhand)
- Niet reageren op het binnenbeen in bochten maar wel tijdens het wijken(dit is ook bij andere ruiters)
- Ik heb ook het idee dat ik scheef zit door de reacties die ik krijg van het paard maar weet niet naar welke kant en hoe ik het kan voorkomen.
verder merk ik dat als ik zonder beugels rij ik veel lekkerder kan rijden (ik zit dan ook door in draf) kan dit komen door het feit dat ik ongelijke benen heb?
ik vraag wel af en toe tips aan mijn instructrice maar haar tips ( actief maken op het binnenbeen door: hulp-geen reactie-sterkere hulp-geen reactie- tikje) helpen nauwelijks of maar kort en door de grote les is er weinig tijd voor individuele aandacht.
ik wil wel graag verder komen maar niet naar een andere manege(voorlopig) dus daarom via bokt.
alvast bedankt!
al helemaal manegepaarden/pony's niet, die zijn wel erger gewiebel gewend denk ik.