Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

*spreekt uit ervaring
*
)... wanneer dit er een beetje inzit kun je weer aan de stelling gaan werken. je gebruikt je buitenkant om te sturen en de binnenkant gebruik je licht om stelling te vragen.

Elena91 schreef:Gewoon goed door blijven trainen. Het komt vanzelf goed. Gun het wat tijd.
keeyzie schreef:waarschijnlijk ligt de fout onbewust bij jou zelf.
probeer eens te rijden op de buitenhand. dus op de rechterhand stuur je hem de volte in met je buitenbeen en buitenhand. in het begin zal dit even aanklooien zijn want waarschijnlijk snapt hij dit nog niet goed ( anders zou hij niet zo stug zijn)... wanneer dit er een beetje inzit kun je weer aan de stelling gaan werken. je gebruikt je buitenkant om te sturen en de binnenkant gebruik je licht om stelling te vragen.
daarnaast zou je ook eens kunnen proberen met dubbele longe te longeren. zo kun je met het longeren stelling proberen te nemen. Probeer dit ook op een ontspannen manier te verkrijgen. Met trekken bereik je immers geen stelling.
Idifix schreef:Kan dat dan ook dat een paard hierdoor echt gaat protesteren, ik bedoel dan ter plaatse beginnen hoppen,staart zwiepen en zich echt inhouden.. ?Mijn paard is nog niet helemaal recht en nog maar een klein jaartje onder het zadel..ze komt na even rijden wel los en dan vindt ze de buiging wel, maar de laatste tijd krijg ik alleen nog maar protest, voor alle zekerheid komt zowiezo nu wel al de Da.