Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
K_vis schreef:Gas geven!!
Gaat ie hangen? laat onverwachts eens je teugels vallen, herhaal dit wél elke keer zodra die het doet. Leert ie 't snel genoeg af!
Zwerfkei schreef:Het leest echt een stuk fijner als je overal een N achter zou zetten, waar t hoort...

esspet schreef:ik bedoel, dat ik vanuit het lang laag. pasje vooruit doet veel tempo wisselingen , en dan verterug dan voel ik hem inderdaat al wat omhoog komen. met z'n hals. maar soms duurt dat zo lang. en stukje voor stukje pak ik hem iestjes op.
esspet schreef:Probleem bij mijn paard is dat hij al snel onder iets vandaan loopt waar hij moeite mee hebt. En ik ben een persoon die ook me tegeugel nie goed vasthoud. (bij mijn gelijden ze beetje dus ze worden steeds langer, op moment gaat dat wel beter )
En voordat wij hem kochte is hij inderdaat veel op de voorhand gereden.
petitparis schreef:goed die achterhand activeren en vooruit rijden. Van hieruit ook tempowissels en steeds meer oppakken, Maar zoals aerdenhout aangeeft kost dit tijd en je gaat altijd een periode hebben dat je veel gewicht in je handen hebt, want een paard dat altijd lang en laag heeft mogen lopen dat gaat niet vanaf de eerste pas dat jij hem meer opneemt, korter en ronder in de hals lopen. Je paard moet hier ook aan wennen en z'n spieren anders gaan gebruiken