Ik ben 2 weken geleden van manege veranderd met mijn merrie.Op de vorige manege,laten ze die even manege A noemen,had ik elke week les door de eigenares (heeft gestudeerd in Engeland,heeft diploma's en springt) en reed ik met korte teugels.
Nu heb ik een paar dagen geleden les gekregen voor de eerste keer van de eigenares van de manege waar ik naar ben verhuisd,manege B.
De eigenares van manege B heeft gestudeerd in Duitsland (of Spanje,ik ben niet meer zeker),heeft diploma's en rijdt alleen dressuur.
Nu is het eerste wat ik te horen krijg 'langere teugels'.Er wordt dus van mij verwacht dat ik met lange teugels rij,en ze amper gebruik voor te stoppen.Nu heb ik nooit alleen mijn teugels gebruikt voor te stoppen enzovoort,ik gebruik ook mijn gewicht,stem,benen...Maar zij wil dus echt dat ik ze amper gebruik,net of het is decoratie.
Mijn merrie is hevig,en heeft een eigen willetje.Toen ik ze net kreeg heeft het me enorm veel tijd ingenomen om ze naar een normaal ritme te krijgen,en om ervoor te zorgen dat ze niet steeds wegliep.Nu gebruikt ze natuurlijk de gelegenheid om snel te gaan,inneens weglopen,en te doen waar zij zin in heeft.En als ik ze dan wil stoppen : 'langere teugels,halve stop met je rug,niet je teugels gebruiken!'.
Ik heb echt geen controle over haar,en ze wil dat ik zo spring.
Wat vinden jullie? Korte teugels of lange teugels?
Ik ben niet tegen lange teugels,en ik probeer er meer over te leren,maar ik voel dat ik er geen controle mee heb.

Leg het misschien niet goed uit.