Trekt weg. (voor sprong of als hij ergens niet lans wil)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne51

Trekt weg. (voor sprong of als hij ergens niet lans wil)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 19:47

Hallo,

ik ben net een klein beetje met mijn jonge paard aan het springen gegaan.
Allemaal echt op zwangere cavia hoogte en vooral niet te lang en te veel.

Maar nu had ik laatst een zeiltje op de grond liggen en wou ik hierover heen stappen, maar nu heeft meneer ontdekt dat als die gewoon zn hoofd omhoog doet en recht of links gaat dat ik hem dan niet goed tegen kan houden.
Dit doet hij nu dus ook met het springen, 1 meter voor de sprong doet hij zn hoofd omhoog een rent erlangs.
Of als hij bijv. niet door een plas wil of ergens niet langs wilt.

Hoe kan ik dit het best oplossen? Hij gaat niet standaard naar een kant dus zweepje aan die kant heeft niet zoveel zin.
Verder stuur ik hemmet springen gewoon op de volte en rijdt opnieuw aan, dan doet hij het wel braaf.... Maar bij meerdere hindernissen achterelkaar gaat ie dr op een gegeven moment langslopen.
Ik zat te denken om misschien een martingaaltje om te doen zodat hij zijn hoofd niet helemaal omhoog kan gooien en ik misschien net wat meer druk kan geven...

Maar wat kan ik nog meer doen? Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Anne

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:50

Wat als je echt blijft proberen, ookal is het een kwartier-halfuur aan een stuk, tot hij het doet? Dat zou toch hetgene zijn wat ik zou doen, ik denk dat hij het dan wel afleert als hij beseft dat jij toch 'wint' van hem. En ja, een martingaaltje dacht ik eigenlijk ook wel aan eerlijk gezegd :)

Dorien__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:53

Zou wel oppassen met martingaal; mijn haflinger wilde ook met een buitenrit ergens niet langs(deed hij zn hoofd laag/hoog en toen heel snel omdraaien)... Toen ik met martingaal reed begon die op een gegeven moment te steigeren door de druk wanneer hij wegdraaide.
Dus pas er wel mee op zeker met een jong paard

Revanches

Re: Trekt weg. (voor sprong of als hij ergens niet lans wil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:06