Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kimmie88 schreef:Je kan ook voordat je op de sprong afrijdt een soort volte maken.
Recht op de sprong afrijden in stap op later in draf. Vlak voor de sprong wendt je af en maak je een volte en rijdt je weer opnieuw aan. Doe je dit een paar keer achter elkaar, wil je paard heel graag over de sprong.
Wanneer je het in draf doet, heeft je paard echt het idee dat ie gaat springen, en weer vlak voor de sprong wendt je af.
(Bij mijn VZ paard werkte het toendertijd. Die wilde uiteindelijk er echt niet meer langs, dat had hij immers al genoeg keren gedaan, hij wilde er nu gewoon overheen)
Wat je ook kan doen, is in stap aanrijden en een paar passen voor de sprong pas in draf overgaan. Misschien werkt het?
Joolien schreef:Ik denk ook dat een martingaal zeker werkt in dit geval. Maar, een hindernis tegen de kant aanzetten is leuk, of er een trechter van maken, maar het paard zal toch zonder aanleuning braaf de sprong moeten nemen.
Daardoor is het echt van belang dat je handig wordt en zodra je het aan voelt komen hem voor de sprong houdt. Ook al moet je trekkracht a la kiezen eruit gebruiken, hij moet afleren dat ie er langs mag. En dan als een hindernis laag staat hem er overheen drukken. Hij moet nu eenmaal leren dat er maar 1 weg is, en dat is erover.
madelein schreef:martingaal lijkt me zinloos in dit geval, paard kan dan nog steeds wenden...
Zoals boven mij al is gezegd: Trechter maken van je hindernis.
en verder is het een kwestie van rijden ben ik bang... Dus opsluiten dus 2 handen en 2 benen.
CalvinenGino schreef:Ik zou gewoon een martingaaltje om doen..altijd handig
bij jonge paarden.. Hij wordt zo stuurloos doordat zijn hoofd omhoog kan doen, met een martingaal zal hem dit minder goed lukken en word hij wat stuurbaarder..
Suc6
jumpiewumpie schreef:madelein schreef:martingaal lijkt me zinloos in dit geval, paard kan dan nog steeds wenden...
Zoals boven mij al is gezegd: Trechter maken van je hindernis.
en verder is het een kwestie van rijden ben ik bang... Dus opsluiten dus 2 handen en 2 benen.
Martingal zorgt er toch voor dat een paard zijn hoofd niet naar boven gooit, dus het kan ietwat helpen.