Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ZusJacobs schreef:Is het niet even doorpakken? Geen een paard vind het leuk om weg van zijn vriendjes te gaan maar soms moet je even streng zijn..
Daarbij is het ene paard meer gemotiveerd dan het andere..
Ik heb er bijvoorbeeld eentje die rijden in de bak zo saai vind, maar toch wil ik hem af en toe goed dressuurmatig rijden. Niet zo leuk voor hem maar hij is niet van suiker.
Heb je verder wel alles uitgesloten? Geen pijn?
hij heeft geen pijn al naar laten kijken. 
aerdenhout1 schreef:En wat doet hij dan? Hij probeert onder jou hulpen uit te komen die hoogstwaarschijnlijk niet duidelijk genoeg zijn.
Kop ( hoofd) in de lucht is meestal een te strenge hand en weinig ervaring van de ruiter.
Probeer iemand te vinden die naast je kan staan en je helpt...les dus!!
midgie schreef:Doorpakken zou ik zeker niet aanraden , dan gaat het paard het helemaal niet leuk meer vinden,
Neem goed les in het rechtrichten .
Je bent pas 12?
Ga eens meer leren over wat een paard nu werkelijk is , bouw een band op met het dier en leer zelf de techniek van hoe je een paard goed traint en dat heb je niet in een week voor mekaar , maar duurt maanden soms zelfs jaren.
Neem de tijd, je zegt dat hij het grondwerk wel leuk vind en het rijden niet, dus dan ligt het probleem bij jou, jij doet dan toch iets waardoor hij het rijden minder fijn vind.
Citaat:Is het altijd al zo of pas sinds kort?
Citaat:Misschien is hij gewoon toch niet helemaal gezond, of heeft hij een blokkade ofzo.
ik weet het ook niet, maar uit je verhaal maak ik eerder op dat hij pijn heeft dan geen zin.
Citaat:en hoe is je paardje als ie z'n paardenvriendjes niet kan zien/horen/ruiken?
(buitenrijden dus bijvoorbeeld?)
Citaat:probeer anders slechts 5 a 10 min met hem te werken en dan weer klaar.
Spelletjes spelen met je paard doet vaak ook wonderen.
midgie schreef:Doorpakken zou ik zeker niet aanraden , dan gaat het paard het helemaal niet leuk meer vinden,
Neem goed les in het rechtrichten .
Je bent pas 12?
Ga eens meer leren over wat een paard nu werkelijk is , bouw een band op met het dier en leer zelf de techniek van hoe je een paard goed traint en dat heb je niet in een week voor mekaar , maar duurt maanden soms zelfs jaren.
Neem de tijd, je zegt dat hij het grondwerk wel leuk vind en het rijden niet, dus dan ligt het probleem bij jou, jij doet dan toch iets waardoor hij het rijden minder fijn vind.