Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dat heeft bij mijn paard goed geholpen. Een buitenrit gaan maken die uit allemaal korte lusjes bestaat en dus telkens weer langs je stal rijden. Citaat:Pony voor de gek gaan houden dat heeft bij mijn paard goed geholpen. Een buitenrit gaan maken die uit allemaal korte lusjes bestaat en dus telkens weer langs je stal rijden.
Je pony denkt dat wanneer hij zijn stal ziet, de oefening is afgelopen en hij weer lekker zijn eigen ding kan doen. Door steeds die korte lusjes te rijden en per wandeling 4 keer de stal te zien, weet hij ook niet meer wanneer de rit is afgelopen. Mijn paard werd er rustiger door.
Kan zijn dat ze er nog gekker van wordt maar is het proberen waard.
DjunDjun schreef:Ik heb een pony gereden die dit ook deed, inderdaad eens via een andere weg terug naar stal rijden, ga allemaal gekke paadjes in, zorg er zo min mogelijk voor dat je 'omkeert' richting stal, draai dan nog liever een rondje om een huis heen of wat dan ook.
Steeds omkeren als hij te snel wil kun je ook proberen, dit werkte bij mijn pony helaas niet, iedere keer als we dan weer omkeerden terug naar stal wilde hij alleen nog maar harder en als ik dan weer de andere kant op omkeerde werd ie heel erg chagrijnig.
Ashkerlon schreef:Pony voor de gek gaan houdendat heeft bij mijn paard goed geholpen. Een buitenrit gaan maken die uit allemaal korte lusjes bestaat en dus telkens weer langs je stal rijden.
Je pony denkt dat wanneer hij zijn stal ziet, de oefening is afgelopen en hij weer lekker zijn eigen ding kan doen. Door steeds die korte lusjes te rijden en per wandeling 4 keer de stal te zien, weet hij ook niet meer wanneer de rit is afgelopen. Mijn paard werd er rustiger door.
Ashkerlon schreef:Pony voor de gek gaan houdendat heeft bij mijn paard goed geholpen. Een buitenrit gaan maken die uit allemaal korte lusjes bestaat en dus telkens weer langs je stal rijden.
saskiakefie schreef:Ashkerlon schreef:Pony voor de gek gaan houdendat heeft bij mijn paard goed geholpen. Een buitenrit gaan maken die uit allemaal korte lusjes bestaat en dus telkens weer langs je stal rijden.
Tja dat kan, maar ik vind dat je dan het probleem nog niet direct aanpakt, je draait er letterlijk omheen..