Pony loopt door linkerbeen heen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Pony loopt door linkerbeen heen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 17:30

Sinds een poosje heb ik als ik met mijn pony in de bak rijd, het volgende probleem:

Ze loopt gigantisch door mijn linkerbeen heen. Ze vindt het lastig om op haar eigen benen te lopen, vooral rechtsom. Dan valt ze heel erg naar de hoefslag toe. Als ik haar dan wil corrigeren met mijn linkerbeen, krijg ik hierop 0 tot nauwelijks reactie..
Hierdoor ga ik dus steeds harder schoppen, waardoor mijn pony steeds minder reageert en ik een doodmoe linkerbeen krijg. :+ Niet echt dé oplossing dus..

Pony is bang van de zweep, dus een tikje bijgeven is geen optie. Heb van mijn instructrice wel een aantal oefeningen als huiswerk gekregen, maar misschien dat er nog bokkers zijn die een paar gouden tips hebben om mijn pony feller voor het linkerbeen te maken, zodat ik haar beter kan begrenzen en ze er minder doorheen loopt..

Bellex

Re: Pony loopt door linkerbeen heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 17:39

Als ik het altijd goed heb begrepen, is het probleem dan dat ze niet goed genoeg op je rechter teugel en been is. Ik weet dit niet heel zeker, maar vaak ontbreekt de lengtebuiging daar dan ook. Máár dat is wat ik onthouden heb van een les 3 jaar geleden :o kan dus ook zijn dat ik het volledig verkeerd vertaal hoor :o

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:33

Trekt je pony met de schouder of met de achterhand rechts naar de hoefslag toe? :)

Je paard maakt zich dus beduidend bol tegen je linker been,hier kun je met been kracht nix aan doen, dan kun je been blijven geven tot hij totaal niet meer reageert,en dat is dan juist niet de bedoeling in dit geval!

Buigt je paard linksom moeilijker? Of is linksom aanzich geen enkel probleem? als de buiging naar links moeilijker is, is het ws een probleem in de rechtrichting omdat hij zich bol maakt tegen je linker been.

In dat geval, kan het goed helpen als je linksom aan die buiging gaat werken, dan zou je paadje rechtsgebogen zijn nu,en als je beide spierzijdes weer gelijk kan krijgen ,zal hij zich ook minder tegen je been in opbollen :)

_braaf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:57

Ga heel veel binnen hoefslag rijden op beide handen en oefen met stelling en buiging en contra stelling en buiging (buiging naar buiten)

Succes!

MSDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:15

Knabbelgirl het is precies andersom. Als je paard over de linkerschouder valt is hij niet genoeg aan de linkerteugel en been, die gebruik je immers om te begrenzen.
Ntlie_ heeft hij ook moeite met de buiging naar links? Zo, ja: probeer rechtsom voltes te rijden met stelling en buiging naar links, veel wijken voor het linkerbeen en op de linkerhand met stelling naar binnen rijden. En wat absoluut werkt en noodzakelijk is, binnenhoefslag rijden!