Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

schoentje schreef:wat doet justin dan op Het WK voor 6-jarige en het NK voor 5-jarige eventers?

Lekker beginnen met balkjes, kleine kruisjes, keer een rijtje neerzetten en zo langzaam opbouwen en vooral niet te snel de hoogte inwillen want die is het minst belangrijk
schoentje schreef:wat doet justin dan op Het WK voor 6-jarige en het NK voor 5-jarige eventers?
Lospringen kun je al eens doen, dan leert ie op een simpele manier met balken en hindernissen omgaan. Balkjes draven kun je ook al doen. Daar word ie nooit slechter van en een hoge belasting is het niet.
fleur_yen schreef:Inderdaad gewoon lekker beginnen met balkjes, zowel los als tijdens het rijden. Verder kun je inderdaad af en toe je paard/pony los laten springen, en tijdens het rijden gewoon laag, zodat er nog makkelijk overheen te draven/stappen is. Op een gegeven moment voel je zelf wel of je verder kan of niet, het is meestal wel te merken wanneer ze het saai beginnen te vinden.. Forceer het vooral niet, maar voor zover ik je ideeen lees lijk je dat ook niet te gaan doen.
Succes:)

xxOrlando schreef:hallo naamgenoot
Jaa ,ik denk dat jou eigen manier goed is..Je kan natuurlijk niet verwachten die 'ie gelijk een meter springt
Gewoon laag beginnen , balkjes , kruisjes , en dan steiltjes van 30/50cm , ik weet natuurlijk niet groot je paard is
En dan opbouwen , later in-uitjes - lager oxertjes , en natuurlijk enge dingetjes
Succes!
dus je kan zowel aan de hand/los als op de rug balkjes lopen, in stap en draf, en dan als dat allemaal in een rustig tempo gaat een keer een enkel balkje neerleggen en daar overheen galopperen
en als dat weer goed in 1 tempo gaat, er een klein kruisje van maken, en dan weer iets hoger gaan, als alles in 1 tempo gaat
en ga zo maar door