Erg sterk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samsa11

Erg sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 20:02

Hee, ik ben Samantha en ben bijna 14 jaar en 1,64 groot.
Ik rijd nu op een haflinger in de club (hulst)
Ik doe met hem springen en verder krijg ik van iemand dressuur les 1x per week op hem.
Mijn probleem is vooral dat hij zo ontzettend sterk is waardoor ik pijn in mijn boven armen krijg.
Ik probeer zo veel mogelijk op hem te rijden om hem al wat rustiger te krijgen.
Mensen zeggen ook van longeer hem voorde les maar hij heeft nog niet zo'n super goeie conditie.
Mijn probleem is dus wat kan ik er aan doen dat hij miss minder sterk word ik em beter kan houden.
Ik doe nu al wat spelen met de teugels (ophoudingkjes) Dat helpt wel maar daarkrijg ik toch wel omenduur veel pijn van in mijn boven armen.
Ook als ik dat doet gaat hij om en duur zijn net te veel buigen.
Enz.
Dus wie kan mij helpen?

Groetjes Samantha

lovehannah

Re: Erg sterk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:14

Terug gaan trekken of spelen met de teugels heeft geen zin. Daar wordt hij uiteindelijk alleen maar sterker van. Wat jou probleem waarschijnlijk is, is dat je paard niet ontspant. Je moet dus naar ontspanning toe gaan rijden. En zo zou ik het ook met je instructeur/instructrice bespreken zodat jullie daar samen een oplossing voor kunnen bedenken.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:39

als ze zwaar worden in je handen, meer been er bij
ze wil je de baas zijn
dus niet trekken maar juist meer been, want als je trekt worden ze alleen maar sterker
eerst aanknijpen en als ze daar niet op regeerd meer been erbij
haar bezighouden

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:41

ik weet niet of je alleen rijdt of met anderen in de les of gewoon vrij maar als je alleen lest of vrij rijdt kun je het beste de teugels even losgooien (wel vasthouden natuurlijk) en hem flink laten draven. *geen galop, dan kan hij zich veel te sterk 'maken'* gewoon even een paar rondes op elke hand. Dan ga je stappen en begin je opnieuw. Wordt ie weer sterk, doe je hetzelfde. Het heeft bij mij gewerkt!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:46

xDeems schreef:
ik weet niet of je alleen rijdt of met anderen in de les of gewoon vrij maar als je alleen lest of vrij rijdt kun je het beste de teugels even losgooien (wel vasthouden natuurlijk) en hem flink laten draven. *geen galop, dan kan hij zich veel te sterk 'maken'* gewoon even een paar rondes op elke hand. Dan ga je stappen en begin je opnieuw. Wordt ie weer sterk, doe je hetzelfde. Het heeft bij mij gewerkt!

ik denk dat wel helpt ja! ;)

CarThi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 00:35

alle bovenstaande helpt heel goed en probeer ook niet in gevecht te gaan... hoe harder jij gaat trekken hoe sterker hij zich zal maken en hoe meer jij dus last van je armen krijgt.

Goed je been erbij houden, laat hem eventueel in de kleine bak even met lossere teugels (met controle) even flink voorwaarts lopen, zoals hierboven staat. Manege Heikant heeft hier een prima, aparte bak voor die niet te groot daarvoor is ;-)

Groetjes Carmen