Mijn paard Lamanda heeft altijd op links wat problemen gehad. Op die hand viel ze wat naar binnen tijdens voltes, was de schoudervoor wat moeizamer, etc. Ik denk dat dit het gevolg is van het feit dat ze rechtsvoor (fase 4) erger hoefkatrol heeft dan linksvoor (fase 2).
Het laatste halfjaar is ze enorm vooruit gegaan. Ze lijkt helemaal geen last meer te hebben van de hoefkatrol. Ze loopt zelfs weer op gewone ijzers.
Alleen sinds korte tijd krijg ik wat meer moeite met de rechterhand. Nu valt ze op deze hand wat naar binnen,etc. Volgens de smid ligt het probleem in de achterhand (rechtsachter dus). Het is zelfs te zien aan de hoef van rechtsvoor, deze staat iets platter omdat ze het meer belast. En linksom is er helemaal geen probleem meer.
Hoe kan dit nou? Is deze verandering gekomen omdat ze echt geen last meer heeft van de hoefkatrol en rechtsvoor weer volledig durft te belasten? Zit ik soms scheef of doe ik wat verkeerd? Is dit nu haar natuurlijk 'zwakke' kant? Of heeft ze rechtsachter soms een probleem (ze loopt niet kreupel en ze biljardeert niet)?
Wie weet hier meer van en kan me helpen. Ook trainingstips zijn welkom! Alvast bedankt, Mirjam.