galop tips

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosella83

galop tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 13:27

als het goed is mag ik morgen voor het eerst in galop, het iemand nog tips voor me die ik morgen kan meenemen.
been tips zijn vooral welkom, morgen zal ik ook zat instructie krijgen maar denk vraag het hier ook ff aan jullie

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 13:36

Je buitenbeen (been aan de kant van de bakrand) achter de singel houden en je binnenbeen (been aan de binnenkant van de bak) op de singel houden en dan been geven met het binnenbeen. voor derest gewoon lekker gaan zitten, met de beweging meegaan die je paard maakt, en als je denkt dat hij in draf gaat vallen binnenbeen geven.

Rosella83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 13:58

dankje wel voor de tip ik mag morgen iig al op een paardje wat makkelijk galop gaat dus ik hoop dat het me gaat lukken

Valtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:10

Als je vindt/denkt dat hij te hard gaat voor je, eventjes een volte rijden, dat werkt meestal wel. Denk je dat hij te zacht gaat, geef op de lange zijde een beetje been.
Succes!
De tip van Desire__ werkt ook heel er goed.

Wiwabalia

Re: galop tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:14

Heel goed op je kont zitten en je zwaar maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:15

vooral lekker ontspannen! veel mensen die leren te galopperen stuiteren en/of klapperen met hun benen. ik had dat ook, en bij mij kwam het omdat ik (onbewust) mijn spieren spande, denk ik :P (want ja, toch spannend de eerste keer)

en geniet er gewoon van. als je gaat piekeren erover is het juist lastig. veel pleziet iig!

Rosella83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 17:50

eefj33 schreef:
vooral lekker ontspannen! veel mensen die leren te galopperen stuiteren en/of klapperen met hun benen. ik had dat ook, en bij mij kwam het omdat ik (onbewust) mijn spieren spande, denk ik :P (want ja, toch spannend de eerste keer)

en geniet er gewoon van. als je gaat piekeren erover is het juist lastig. veel pleziet iig!

ja spannend vind ik het idd wel maar wel leuk spannend heb er wel zin in om eindelijk te gaan galoperen.

met al die tips van jullie gaat dit helemaal goed komen. dank je wel

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:52

succes! galop is heerlijk als je ontspannen zit, komt goed :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:58

Hé leuk voor je joh!! De galop is zo verschrikkelijk fijn. Proberen je gewoon goed zwaar te maken, dus lekker zwaar zitten op je billen. Verder goed rechtop zitten, dat je schouders boven je heupen blijven. En als je instructrice het goed vindt is 1 hand aan het zadel vasthouden vaak ook wel fijn de eerste keer. Dan kan je je evenwicht goed vasthouden en je kan jezelf goed in het zadel houden.

Veeeel plezier!!

_rosalinda_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:13

Aanvullend aan de tips hierboven:

De galop is echt veel fijner dan draf, dat merk je vanzelf. Vooral je eigen van te voren niet bang gaan maken. Lekker ontspannen blijven.

Gaat vanzelf goed komen! Succes en veel plezier.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:27

Ik kan alleen maar beamen wat hier reeds gezegd is, galop is super :) Eens je er mee weg bent, wil je niets anders meer doen ^^
Gewoon rustig blijven, goed doorzitten en dan gaat het vanzelf!
Laat ons iets weten als je les erop zit he ;)

laurabosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:13

Citaat:
Je buitenbeen (been aan de kant van de bakrand) achter de singel houden en je binnenbeen (been aan de binnenkant van de bak) op de singel houden en dan been geven met het binnenbeen. voor derest gewoon lekker gaan zitten, met de beweging meegaan die je paard maakt, en als je denkt dat hij in draf gaat vallen binnenbeen geven.

Ik ben hetpersoonlijk niet eens met dat je alleen je binnenbeen gebruikt in een overgang of bij het naar voren rijden, want je paard hoort op den duur te leren dat het voor een eenzijdigebeenhulp opzij moet en als je met 2 benen aanspoort hoort je paard naar voren te schakelen of een overgang te maken naar voren ;)

hier niet mee-eens

Citaat:
Heel goed op je kont zitten en je zwaar maken

je mag je paard nooit onnodig in de rug belasten. blijf gewoon zitten zoals je zit en leg je buienbeen iets ahter de singel en geef dan met 2 benen tegelijk de hulp naar voren ;)

Tilly_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:47

Rosella, hoe is het gegaan? Ik ben benieuwd! Ben net zelf ook begonnen met galoperen..

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:42

Ik ben ook benieuwd hoe het haar bevallen is! Hoe is het bij jou gegaan Tilly?

Tilly_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:35

Ging aardig, ik hou me nog wel stiekem vast met een hand hoor! :D
Maar die pony waar ik nu even op rij die heeft bedacht dat als gaat bokken
wanneer ik wil galoperen, ik misschien geen zin meer heb! Maar ik hou
vol, straks neem ik m'n nieuwe zweepje mee ;)

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:42

Helemaal niets mis mee hoor, om in het begin je zadel nog wat vast te houden! Ik denk dat de meeste onder ons dat wel gedaan hebben, die allereerste keer/keren :)
Het belangrijkste is dat je je op je gemak voelt, anders ga je misschien altijd met tegenzin galopperen en da's ook niet de bedoeling :)

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:56

Goed oefenen, de rest komt vanzelf! In het begin is het wennen, maar als je de passen eenmaal goed weet uit te zitten gaat het vanzelf, het went wel!

me12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:51

maak je zelf zwaar en steun goed op je beugels. en natuurlijk proberen te blijven zitten. of kom gewoon bij soethout rijden ;)

Anonaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:20

Lekker ontspannen gaan zitten, wat voor jouw gevoel wat naar achteren gaan zitten en steun wat op je beugels. :)
ga niet voor over zitten, succes !

Sreggae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:31

Genieten en laten gebeuren!
De galop is zo eng nog niet als je het vaker doet.

Hoe is het bevallen?

DenGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:04

als je been geeft in de galop,
en je moet de hele tijd erg goed been geven,
en het paard valt er uit, dan heb je niet meer
die sterke been hulp, omdat je die al de hele tijd al gebruikt :j :j

elly10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:36

heey ik denk dat je inmiddels al wat vaker gegallopeerd hebt hahahahaha xD maar voor de andere beginners buitenbeen achter de sinngel en buitenbeen op de singel aan sporen rustig en relaxt blijfen zitten en naar achteren let op heel belangrijk:leun niet naar vooren dan is de kans groot dat je er af valt en moet je moeite doen om te blijfen zitten!! en niet gaan knijpen ofzo de eerste keer hoef je nog niet meteen aan je zit enzo te werken !! als je voor de 3/4keer gaat kun je dat wel doen probeer het zadel los te laten als je dat deed en goed sturen ik heb het goed in het zadel blijven zitten gelleerd door eerst je zwaar enzoow te maken en daar na kun je wel proberen rechtop te proberen suc6!! *\o/* /3 ;) :+

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:01

Dit is wel een heeeeeeel bejaard topic, zag je die rode letters niet? :)