Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
succes ermee, ik begrijp helemaal wat je doormaakt.
succes ermee, ik begrijp helemaal wat je doormaakt. Mij hebben ze ook proberen te overtuigen hem te verkopen, en ik ben zoo blij dat ik toen ongelooflijk koppig was, want zo'n maatje vind ik niet meer.. Dorienn schreef:Tja ik herken jouw verhaal wel, alleen steigerde mijn paard niet.
Mijn ruin was bij de handelaar ook heel afwezig, constant rond kijken, je kon er geen contact mee maken. Ik heb hem ook gekocht en 1.5 jaar er enorm veel problemen mee gehad (ik kon er niet meer mee rijden, hij draaide zich weg en als ik erop raakte was hij oncontroleerbaar) Een deel van het verhaal staat in mijn profiel. Ik ben weer van 0 begonnen. En ben gestart met parelli. Nu heb ik echt een geweldige band met hem. Ik grondwerk nu met een neckrope. en dat grondwerken is echt puur op lichaamstaal met langs enge dingen heen gaan, tussen balken draven, .. Echt geweldig en gevarieerd. Met de minste aanwijzingen begrijpt hij me al en we hebben er enorm veel plezier in.
Een tip die ik je kan geven: kruip er enkel op als je geen angst hebt. Ik grondwerk altijd eerst met mijn paard, zodat hij 'left brain' gaat (zodat hij minder instinctief reageert en nadenkt) en dan is rijden geen probleem. Ook hebben we dan een soort van 'band' opgebouwd, waardoor hij echt zijn best gaat doen want hij is kalm en zelfverzekerd. Als ik erop kruip wanneer ik diep van binnen angst heb, dan lig ik er gegarandeerd naast want mijn rol is nu eenmaal de zelfverzekerde leider zijn. Anders pakt hij het binnen no time over en dan reageert hij instinctiefsucces ermee, ik begrijp helemaal wat je doormaakt. Mij hebben ze ook proberen te overtuigen hem te verkopen, en ik ben zoo blij dat ik toen ongelooflijk koppig was, want zo'n maatje vind ik niet meer..

Echt puur het opstappen. Rijden ging de laatste tijd juist super. Bij mij is het minder leuk afgelopen, ze is inmiddels verkocht omdat ik er gewoon echt niet meer op durfde en het ook niet meer zag zitten in de toekomst zeg maar. Uiteindelijk is dit voor mij de beste keuze geweest.. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor jou ook zo is...
Heel veel succes!