Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ongetwijfeld zullen de meningen hier ook over verdeeld zijn onder de voor- en tegenstanders, maar goed, wij hebben vanavond heerlijk getraind samen. Paard in goede doen, ontspannen en baasje blij. Overigens ben ik niet van plan om dit nu met regelmaat te doen hoor, het is gewoon eens even een probeersel om te kijken hoe ze reageert. Uiteindelijk wil ik haar zélf netjes rijden, maar dat vergt tijd en geduld en veel les
Maroesjka schreef:Ik denk dat bijzetteugel vooral zijn bedoeld om te gebruiken bij het longeren en niet bij het rijden. Ik zou het zelf zelfs eng vinden aangezien het paard zich naar mijn idee ook minder goed kan 'redden' (wanneer hij bijv struikelt), je zet het paard gewoon vast en bied geen mogelijkheid.
Als het paard zo druk is, waarom longeer je hem niet eerst even om de ergste frisheid eraf te halen. Er zijn vast wel meer manieren om je paard te leren kennen en bereiden. En wat zijn je verwachtingen van je nieuwe paard geef hem tijd om aan jouw en de omgeving te wennen, het is geen machine tenslotte