Paard "ontwijkt" rechterhand.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Paard "ontwijkt" rechterhand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 14:48

Hoihoi!

Ik rijd sinds 3 maanden nu Vriska, een fjordje van 10 jaar oud die veel energie heeft en graag voor je loopt. Nu had ik in het begin het probleem, dat ze te snel liep. Ze maakte haar pas niet netjes af, waardoor ik haar niet goed kon controleren. Dit gaat nu goed.

Ik rijd Vriska wel met een thiedemann, ik heb namelijk het idee dat ze hier veel beter op loopt. Ook mijn instructrice zegt dat. Ik krijg 1x per maand les.

Nu heb ik deze week ontdekt dat ze haar rechterhand nogal "ontwijkt" als ik een volte linksom rijd, kantelt ze haar hoofd en drukt haar rechterschouder weg, probeer ik dit op te lossen met been word de volte gelijk een stuk kleiner. Ik heb geprobeerd om met mijn zweepje iets aan te tikken op de rechterschouder, maar dit hielp niet.

Op een volte rechtsom, valt ze erg naar binnen. Zo word de volte dus erg klein, en zodra ik haar weer terug steur door middel van binnenbeen buitenteugel, gaat ze al snel in linkerstelling terug naar de hoefslag.

Vooral dit laatste was donderdag best erg. Vandaag ging het wel wat beter, maar nog steeds lijkt het alsof ze de rechterhand ontwijkt.

Heeft iemand tips voor mij? Ze loopt verder helemaal rad. Het zou wel kunnen zijn dat ze donderdag wat drukker was, omdat we zadels aan het passen waren. Het lag echter niet aan het zadel, want ik heb het huidige zadel en een nieuw zadel erop gehad.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

Groetjes, Marjolijn en Vriska.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 17:35