Ik zal even een kleine aanleiding geven van het 'probleem':
Ik rijd al een aardig tijdje en velen zien dat ik wat in mij heb. Allemaal leuk en aardig, maar ik blijf een oud paard rijden. Nu is mij gevraagd om een 5-jarige ruin te rijden. Vind ik prima. Zijn verzorgster kan gewoon [nog] niet goed rijden. Ik zie ook eigenlijk geen vooruitgang maargoed dat laat ik even achterwege. Nu is het zo dat ze hem verzorgde vanaf het moment dat hij net was ingereden. Een beginner en een net zadelmak paard? Dat werd geen goede combi. Nu na ongeveer 1,5 jaar ziet de eigenaresse het pas in en vroeg ze of ik eventueel zin heb om het paard te gaan rijden.
Alleen nu zit ik met de volgende problemen;
- Hij staat nogsteeds niet goed vast op zijn benen en zwalkt heen en weer, dit moet ik gaan verbeteren, maar hoe? Ik wil dat ik het paard verbeter en niet dat ik hem eventueel nog meer 'verpest'.
- Mocht het mij lukken, moet de verzorgster dan ook zeker gaan verbeteren? Of kan hij niet meer terugvallen in zijn oude 'rijgedrag'?
Ik denk ik vraag het maar hier omdat er nogal wat mensen zijn met kennis, maar ik ze in het dagelijks leven niet altijd tegen kom. Ik rijd om te leren en te verbeteren en dit wil ik graag doorzetten
.Alvast bedankt!