Maar ik rij dus met een zweepje, maar waar hoe moet ik het zweepje dan vasthouden?
Als ik mijn handen rechtop houd, dan komt het zweepje tegen het paard.......
Iemand ervaring hiermee ??
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(grapje) pearlie schreef:Je zweep kan horizontaal, dus over je bovenbeen naar achteren, dan raakt hij niks. Je kan ook je zweep wat verder in je hand nemen, dus wat meer in het midden vast houden zeg maar, dan heb je ook minder kans dat de zweep je paard per ongeluk raakt.
Jibbel schreef:pearlie schreef:Je zweep kan horizontaal, dus over je bovenbeen naar achteren, dan raakt hij niks. Je kan ook je zweep wat verder in je hand nemen, dus wat meer in het midden vast houden zeg maar, dan heb je ook minder kans dat de zweep je paard per ongeluk raakt.
En daar krijg je dus tijdens je wedstrijden weer commentaar op, want dan zeggen ze dat je een kortere zweep moet nemen..
. NatasjaS schreef:Ik rij zonder zweep. Mijn paard reageert toch niet op de zweep, ik probeer hem zo goed mogelijk op mn been te laten reageren. En doordat ik geen zweep heb kan ik mn handen ook goed houden.

dan moet je hem weer anders kantelen als het ware (lekker duidelijke uitleg lalla
)