Ze is net een half jaar onder het zadel. Wat eerst hartstikke goed ging. Ze reageerde goed op het been en al snel galopeerden we en maakte goeie voltes.
Nu op dit moment is het knudde met een rietje en weet ik niet meer wat ik moet doen.
Ik ben sowieso van het rijden met zachte hand. Alleen druk houden als het nodig is.
Het probleem is bij mij haf, als ik niks doe dus hand stil sturen met hand en been dat ze scheef gaat lopen, harder wil. En gebruik meer teugel ze stil gaat staan, geef ik been reageert ze niet. En zo erg stil gaan staan dat ze op de rem gaat en niet meer verder wil.
Heb haar veel gelongeerd met elastiek van Lammert, Dus druk was ze gewend en wat ik al zei, in het begin had ze er geen probleem mee.
Ik ben een jaar bezig geweest om een nu goed passend zadel te hebben voor haar.
Ik snap niet waar het probleem ligt, en weet niet zo goed wat ik er het beste mee kan doen.
Ik heb geprobeerd, Met losse hand en mezelf lang maken om haar rustig te laten stappen ( normaal stappen kan ze dus ook niet want ze wil hard. Laat ik de teugels los zit ik zo in de galop).
Meer druk op de teugels en been houden, gaat ze op de rem, en begint te trekken aan het bit.
Telkens praten, goed zo, braaf, niet doen etc, helpt ook niet.
Haar van te voren longeren vw het doordrammen, geeft ze niks om. Heb vandaag dik een uur gereden en nog draafte ze de wei in toen haar terug zette.
Zweepje erbij om tikje te geven als ze weer stil stond. Doet ze niks op.
En aan de teugel ho maar, geen sprake van want dan kom ik weer teveel aan het bit volgens haar.
Ik leg er morgen een wat zwaarder bit in, en wil haar gaan bijrijden met hulpstukken.
Iemand nog een tip om mij uit de brand te helpen? Want dit is voor beide niet leuk!
;'(.Alvast bedankt!
Graag positieve reactie sturen
:p
Sperriem wat strakker deed wonderen.
Ik had eerst een andere vrouw die mij les gaf, alleen klikte dat niet zo. Dus die heb ik afgezegd. Nou heb ik 2 week geleden van een andere vrouw, die ik al kende, les gehad, en dat ging goed. Alleen hadden nog niet afgesproken dat we zo doorgaan. Dus heb ik afgelopen week weer les van haar gehad. Wat goed gaat.