Galop op linkerhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Galop op linkerhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 16:28

Mijn verzorgpony Floor kan niet normaal galoperen.
Dit gaat overigens wel beter sinds we er veel op oefenen.
Ze crosst alleen maar, alsof ze totaal geen evenwicht heeft.
Floor is echter al 20. Vandaag weer gereden,
en op de rechterhand galopeert ze heel netjes, ze crosst niet en ik kan haar gewoon sturen.
De linkerhand daarin tegen is een probleem. Ze gaat heel hard, snijd de bocht af en gaat recht op de bakrand af.
Meestal stuur ik haar dan op een volte, wat wel iets lijkt te helpen. Ze heeft headshaking, dus weet niet of het daar aan ligt.
In galop doet ze haar hoofd ook helemaal naar beneden, waardoor je er half vanaf wordt gelanceerd ;o
Ik heb nog wel een filmpje van een paar maanden geleden.

http://www.youtube.com/watch?v=CpuBtJo-PCc
Geen rijtechnisch commentaar op het filmpje, want dit is van 3 maanden geleden. Ik zit nu veel steviger in het zadel.
Dit was een van de eerste keren dat ik op haar ging galoperen.

Hebben jullie tips hoe ik haar normaal kan laten galoperen?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:08

Rechtrichten.

Het klinkt als of je paard scheef is, rechts is ze erg buigzaam maar links niet. Dat betekend dat het haar pijn kan doen als ze linksom moet galoperen. Om van de pijn weg te komen gaat ze dan nog harder lopen en valt ze idd als het ware bijna om.

In vogelvlucht rechtrichten: Ik zou beginnen met veel inlezen over rechtrichten, in stap veel buiging te vragen (dus voltes en slangenvoltes etc. rijden) en op deze manier haar linkerkant net zo lang als haar rechterkant te krijgen. Lukt dit in stap? Dan ook in draf proberen en daarna pas de galop.

Belangrijk is dat je begrijpt welke buiging er word gevraagd en hoe dit precies werkt. Je kan hier het beste zelfs mee werken in de stap en onder begeleiding. Want rechtrichten is niet iets wat je zo leert. Maar ik zeg: google is your best friend ;)

Anoniem

Re: Galop op linkerhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:45

Misschien moet je wat oefeningen doen om haar wat soepeler te maken. :D

Ghostattack

Re: Galop op linkerhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 20:19

Bedankt voor de tips!
Ik rij nu veel voltes etc. Ik ga morgen weer naar mijn verzorgpony ;d