Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Sim_ schreef:Jullie lezen verkeerd: TS heeft geen moeite met het doorzitten zelf, maar met de OVERGANG van lichtrijden naar doorzitten.
Dilan1993 schreef:Hm, mij is altijd gezegd: bij doorzitten, knijpen met je kniën en je benen tegen het paard houden. Vreemd genoeg lukt doorzitten mij juist alleen als ik m'n benen ontspannen naast t paard laat hangen en niet knijp
mariel1 schreef:het is inderdaad zo dat ik geen moeite heb met doorzitten,
het is alleen de overgang er naar toe,
ik probeer nu het lichtrijden kleiner te maken en dan te gaan zitten,
dit gaat wel maar dan komt hij terug in tempo, omdat ik kleiner ga lichtrijden..
Irma77 schreef:Ik zou juist NIET vanuit het doorzitten weer gaan stappen, zo leert het paard alleen maar dat doorzitten betekent dat hij terug moet in tempo.Knijpen zeker niet, dan stuiter je alleen maar omhoog en kan je niet meer fijn meezitten. Ik zou eerst beginnen met vanuit stap aandraven en dan blijven doorzitten, na een rondje door de baan weer lichtrijden en van daaruit weer terug doorzitten, dan weer stappen en van voor af aan. Als je dat een maal doorhebt en het ritme goed kan volgen, gaat het steeds gemakkelijker!
Succes!
.
, dus in de training heb ik er al allemaal trucjes voor)