Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Naja_naja schreef:maar in dit topic om de boel bij elkaar te houden:
Hoe laat je 'm vrijspringen? Gewoon losgooien in de bak en proberen met een longeerzweep het paard naar de hindernis te begeleiden?
Ik heb bij mijn stal trouwens maar twee balken en twee staanders. Volgens mij heeft mijn paard geen springervaring...(zou sowieso nog een tijdje duren want heb alleen een bbp en geen zadel) lijkt me dan niet echt een goed idee om te proberen of kan vrijspringen dan wel?

Brendaaaa schreef:ik denk dat ik het zelf leuker vind om het aan de longe te doen. Eerst dus balkjes, daarna eventueel wat hoger.
Ik heb zelf overigens wel enige springervaring, alleen waren de paarden dan geen beginners daarin, dus dat vind ik een ander verhaal. Ik moet nu met deze pony vanaf de basis beginnen, en die basis zelf verzinnen vind ik toch weer wat anders.
Joolien schreef:Brendaaaa schreef:ik denk dat ik het zelf leuker vind om het aan de longe te doen. Eerst dus balkjes, daarna eventueel wat hoger.
Ik heb zelf overigens wel enige springervaring, alleen waren de paarden dan geen beginners daarin, dus dat vind ik een ander verhaal. Ik moet nu met deze pony vanaf de basis beginnen, en die basis zelf verzinnen vind ik toch weer wat anders.
Kijk en dit vind ik zo jammer he, je moet dat niet zelf gaan verzinnen, haal er iemand bij die er kennis van heeft...
Brendaaaa schreef:Ik verklooi echt niet door gewoon lol met mn knol te hebben hoor! Ik denk dat je meer verziekt door alles zo serieus te nemen! Als je meer doet dan over een paar cm hoog balke te hobbelen is het wat anders, maar een beetje spelen met je paardje is ook gewoon FUN. Je hoeft niet alles te zien als sport natuurlijk he.