Maar nu de laatste 2 weken heeft i wel eens in het hoofd om te racen. Zodra ik spanning van de teugels laat of ze langer laat nadat hij warm gereden is wil hij alleen maar galloperen. Nu weet ik dat galop een uitweg kan zijn voor paarden aangezien het voor hun gemakkelijk is om te doen. Maar het is nogal vervelend dat ik als ik eerst linksom galoppeer bv en dan na een tijdje van hand verrander naar rechts hij al gelijk zich gaat druk maken omdat hij weet dat we gaan galloperen. Ik moet dan eerst een tijdje doorrijden en flink figuren rijden voordat hij "rustig" is en dan kunnen we weer in galop. Nu heb ik het met dresseur zo wel opgelost. Maar met springen nog niet. Hij gaat met zulke flinke galopsprongen op een hindernis af dat je denkt dat je aant vliegen bent. En als je hem wilt inhouden dan gaat hij zich helemaal opkrullen met zijn neus tussen de voorbenen. Moet dan mijn handen omhoog halen om zijn hoofd ook omhoog te krijgen.
Ik heb ook al geprobeerd om met langere teugel te rijden, maar dat werkt niet aangezien hij dan steeds sneller gaat lopen en dat moet nu ook weer niet. Ik knijp in de teugels maar daar krijg ik hem niet mee ingehouden. Ik moet dan ff flink inhouden mijn handen, dan weer lossere teugels en dan gaat i weer rustiger. Rondje rustig in draf in een figuur en dan rustig op een hindernis. Geen idee waarom hij zich ineens zo druk maakt om zo snel te willen gaan. Ik rij met lossere/langere teugels totdat hij opgewarmt is en galop eraan komt, dan maakt hij zich alleen maar druk en wil sneller en sneller.
Het kan misschien zijn dat hij gewoon ff een energy managment moet hebben, aangezien hij nu voor het eerst echt op stal staat s'avonds en 4/5 keer in de week gereden word. Hij heeft voorheen altijd op wei gestaan en s'nachts in de winter op stal.
Van de week nog les gehad en toen natuurlijk had meneer een cool hoofd :p
Zal wel weer vanzelf overgaan na wat rijden, maar misschien dat iemand wat rij tips heeft.
Misschien dat het mijn hoofdstel of bit is? Rij met een Aachen neusriem en een middeldik enkel gebroken watertrens. Eigenaar van de stal waar het paard staat ( springruiten ) zei al dat ik een mexicaanse neusriem moest halen. Was zelf aan het denken om een Dtrens dubbelgebroken bit te kopen. Aangezien die wat rustiger in de mond ligt dan mijn bit.
Hij is een 6 jarige Arabier/NordSvensk/Knapstrupper. Dus hij heeft de kracht en de energy
Is nu iets van 7/8 maanden ingereden.En aub kom nou niet met van die opmerkingen van je kan niet rijden of je moet lesnemen, want dat doen we al. Alleen niet 3x in de week. Problemen komen en gaan, dat is waarvoor we hard werken
Iedereen heeft wel eens zijn ups en downs 
Alvast bedankt.