hoefbevangen geweest.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ltb_criollo

hoefbevangen geweest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 16:04

Hallo bokkers.

Ik had een shetlander die hoefbevangen is geweest. (stond op ijzers nu niet meer).
Ze struikelt af en toe een soort van verstappen (dan valt ze niet)..
Ik dacht dat het aan mij lag omdat ik te groot voor haar ben (daarom staat ze nu bij de buren (ze is nu van een kleindochter van hun), maar als dat meisje van 8 erop rijd dan heeft ze dit ook nog (dit soort van struikelen)...... Ik weet niet hoe dit komt en wou het toch wel erg graag weten.

(zou zon pony dan ook nog western kunnen rijden??) (de reining)?????

Wiesiesisi

Re: hoefbevangen geweest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:44

nou, ik weet te minste dat shetlander niet zoo goed zijn daar in maar je kunt het wel proberen.
dat ligt er aan hoe zwaar je was als je boven de 35-40kg ben je echt wat te zwaar!!

Karin_deB

Re: hoefbevangen geweest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 02:48

Ik ben niet zo heel erg thuis in de western maar het lijkt mij dat reining niet bevordelijk is voor de benen van je shetlander ivm de korte cirkels e.d. die ze maken.

Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je shet hoefbevangen is verklaard?
Het duurt namelijk wel een jaar tot anderhalf dat de hoef daadwerkelijk is genezen.
Misschien komt dat struikelen omdat ze het gewicht nog niet aan kan met haar benen?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 05:36

OVerleggen met de smid en veearts om te kijken wat er aan de hand is. Mogelijk groeit de teen te lang door de hoefbevangenheid, waardoor de pony de hoef niet goed kan afrollen. Dit kan je laten beoordelen door je smid.

ArienaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:00

of even na laten kijken of zijn hoefbeentjes nog wel goed zijn,
die kunnen ook beschadigd zijn na zwaar hoefbevangen.

Succes ;)