Waar zit toch dat knopje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Waar zit toch dat knopje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 13:59

Ik heb een levendige fantasie (vriendinnen van mij kunnen dat bevestigen :+ ) maar het probleem is dat ik dit met rijden/mennen ook heb.

Als er ergens een blikje/flesje/stukje plastic ligt of op de hei de paaltjes langs de weg dan ga ik alvast vooruit denken; daar kan mn fjord zometeen van schrikken (opzij stappen) dus laat ik maar vast eromheen rijden. Vooral op de hei, die paaltjes staan om de zoveel meter en tijdens de galop wil hij nog wel eens fris worden en van links naar rechts springen vanwege die enge paaltjes of afgegraven stukken. Maar tegenwoordig doet hij dat nauwelijks en ben ik degene die maar alvast gaat slingeren want oh jee er ligt daar een boomstronk |o

Net menles gehad en in plaats van op te letten wat ik moest doen was ik bezig met pionnen ontwijken. Ik had zat ruimte, maar ik maak me daar druk om. Oh jee dadelijk raak ik hem.
Op de terugweg mende ik (niet mn eigen paard) en zelfs bij haar stuurde ik om het afval heen en dacht ik (tever) vooruit.

Echt ik word vaak moe van mezelf. Ja in het verleden liep mn fjord er omheen of gaf een milde schrikreactie, maar nu ben ik dus degene die die spoken aan het opzoeken is en probeert te ontwijken.
Help me me dit knopje vinden en definitief uit te schakelen :+

Kris

Re: Waar zit toch dat knopje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:37

Met een blinddoek erop, iemand anders houd hem aan de hand.
Allemaal blikjes, pionnen en ander "eng" materiaal neerzetten en de ander je paard laten leiden.

na je ritje je blinddoek af, dan zal je merken dat je paard nergens opzij gesprongen is, omdat jij het "enge" niet zag.

Zo kan je langzaam maar zeker je knopje gaan uitzetten ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 16:49

Daar hoef ik geen blinddoek voor om, dit soort dingen negeert hij :+

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:51

Ja, maar dan weet jij dat hij dat echt doet. Met een blinddoek om kan JIJ niets zien en moet je wel op je paard vertrouwen!

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:53

Ik heb ook een hele tijd gehad dat ik overal beren op de weg zag. Bij wijze van spreken, want ben niet meer tegen dan een teddybeer. Maar bij mij heeft het motto wel registreren en niks mee doen erg geholpen. Dit is niet in 1 keer te leren, maar (lastig uitleggen) het gaat erom dat je wel iets ziet maar verder niks mee doet.

Ik ging er ook inderdaad al vanuit dat mijn paard iets eng zou vinden en dan vond mijn paard het ook. Nu denk ik van daar ligt een tas bv en dan denk ik daar ligt een tas en that's it. Ik heb veel gehad aan de denkwijze van Anne Muller in het boek de basisrijkunst.