Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Quir schreef:Jouw verzorgpaard is waarschijnlijk gruwelijk scheef, daarnaast moet ie leren aan jouw hulpen te staan.
Niemand kan daar beter bij helpen, dan een (goede!!) instructeur.
Succes!
Albert schreef:Ivjee1213 schreef:Mijn verzorgpaardje loopt op de linkerhand altijd met het hoofd naar buiten.
En ze reageert ook niet op het been.
Hoe zou ik dit kunnen verhelpen?
Wordt er veel tweespan met dit paard gereden (want zo klinkt het) dan moet de eigenaar hem aan de andere kant inspannen.
Torius16 schreef:Ivjee1213 niet vervelend bedoeld, maar idd les nemen.
Ik kan nu wel 100 tips geven, maar wie zegt dat jij deze op een correct wijze uit gaat voeren?
Maw hoe rijkunstig ben je en hoeveel ervaring heb je?
Toch even een paar tips:
Op de rechterhand met contrastelling rijden.
Op de linkerhand, rechterachterbeen goed activeren, teugels op gelijke lengte houden, buitenteugel op druk houden met je binnenhand kleine ophoudingen maken en iets naar binnen brengen daarbij de hulp van je binnenbeen niet vergeten!
Maak vooral gebruik van de hoeken (dus de wending) dat is wat makkelijker en vraag dan extra stelling.
Hoop dat je zo wat verder komt, maar met alle respect les heb je nodig.
Ik rij zelf al 27 jaar paard op verschillende niveau's en heb nog elke week les want een klein foutje sluipt er zo in!
Succes!!!
Torius16 schreef:Op wat voor niveau?
Hoe lang heb je les gehad?
9 jaar rijden en 9 jaar rijden, zit nog wel eens verschil in.
Hoop in ieder geval dat je er met de gegeven tips van de bokt-ers er uit gaat komen!
Succes!
Quir schreef:Jouw verzorgpaard is waarschijnlijk gruwelijk scheef, daarnaast moet ie leren aan jouw hulpen te staan.
Niemand kan daar beter bij helpen, dan een (goede!!) instructeur.
Succes!
. Twinkeling schreef:Je paard is waarschijnlijk heel scheef gereden.
Waarschijnlijk is ze op de linkerkant ook wat sterker op je linkerteugel dan je rechter. Als dat niet is en ze loopt dus zonder enig teugelcontact met haar hoofd buiten; is ze sowieso al erg stijf en scheef en is het al vergevorderd. Lesnemen is in dit geval echt het beste advies. Je wil je paard terug recht krijgen en gelijke druk voor je twee teugels, voordat je begint door te buigen en hiervoor moet je iemand aan de kant hebben staan die ziet welke oefening er wanneer nodig is en heel precies kan zeggen wat jij moet doen. succes!
Ik wou mijn ander berichtje aanpassen, excuseer (ik ben nieuw
)
Maar we bedoelen het allemaal goed hè!