Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
doei schreef:- Ik zou haar juist naar het enge laten kijken, dan maar hoofdje naar buiten. Het is pas eng als ze weet dat er iets "engs" is maar het niet kan zien.
- Geen constante druk met je binnenbeen, dit kan extra spanning geven.
- Druk haar maar aan met je binnenbeen op het moment dat ze weg wilt.
- Hou dit gewoon heel consequent vol en dan gaat ze er uiteindelijk zonder hoofd naar buiten voorbij.
- Voordat je gaat rijden de komende tijd kan je haar even goed longeren en moe maken. Dat is ook wat veiliger voor jou.
Krijgt je paard toevallig meer krachtvoer als de zomer is afgelopen?
hanny_jelke schreef:ik heb dit ook gehad.
wij hebben toen soort van 6-tal gereden.
2 voor naast elkaar
jij langs de bak rand 1 naast jou en
2 er achter.
zo is ze ontspannen omdat er andere paarden zijn.
plus ze kan geen kant op.
na een aantal keren ging dit goed.
zorg wel voo voldoende ruimte. ze moet niet het gevoel hebben vast te zitten en weg kunnen als het echt moet.
ook mag ze niet trappen naar andere paarden
doei schreef:- Ik zou haar juist naar het enge laten kijken, dan maar hoofdje naar buiten. Het is pas eng als ze weet dat er iets "engs" is maar het niet kan zien.
- Geen constante druk met je binnenbeen, dit kan extra spanning geven.
- Druk haar maar aan met je binnenbeen op het moment dat ze weg wilt.
- Hou dit gewoon heel consequent vol en dan gaat ze er uiteindelijk zonder hoofd naar buiten voorbij.
- Voordat je gaat rijden de komende tijd kan je haar even goed longeren en moe maken. Dat is ook wat veiliger voor jou.
Krijgt je paard toevallig meer krachtvoer als de zomer is afgelopen?
Jooke schreef:hanny_jelke schreef:ik heb dit ook gehad.
wij hebben toen soort van 6-tal gereden.
2 voor naast elkaar
jij langs de bak rand 1 naast jou en
2 er achter.
zo is ze ontspannen omdat er andere paarden zijn.
plus ze kan geen kant op.
na een aantal keren ging dit goed.
zorg wel voo voldoende ruimte. ze moet niet het gevoel hebben vast te zitten en weg kunnen als het echt moet.
ook mag ze niet trappen naar andere paarden
oke dat is wel balen. dan durf ikhet verder ook niet tezeggen.
Daar is helaas onze bak een beetje te klein voor en denk ook niet dat ik zo even 5 andere paarden regel om mee te rijden....