niet in gallop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missladyke

niet in gallop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 15:41

ik heb een verzorgpony en die kan niet in gallop onder het zadel
op de volte wil ze het niet en dan als ik in de grote wei ga rijden dan wil ze er ook niet in dangaat ze heel hard draven en dan trekt ze der hoofd tussen der knieen.
zodat je er voorover af valt bijna
aan de longeerlijn wil ze er ook niet in
hoe krijg ik dit voor elkaar?los in de wei doet ze het op de volte en op de langezeide wel

Pluttersput

Re: niet in gallop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 15:53

Hoe oud is je pony? Is ze medisch gezien in orde?
Doet ze de rest wel allemaal als je het vraagt? Hoe probeer je haar in gallop te krijgen als je haar aan de longe hebt?

missladyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 16:04

Pluttersput schreef:
Hoe oud is je pony? Is ze medisch gezien in orde?
Doet ze de rest wel allemaal als je het vraagt? Hoe probeer je haar in gallop te krijgen als je haar aan de longe hebt?

stappen draven en halthouden doet ze ook met longeren maar de galllop niet
ze is 3 jaar
ik heb haar zelf nog nooit gelongeerd maar iemand die op stal komt wel en die deed met de stem hulpen en dan met de zweep erachter maar ze doet t niet :P

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:08

Hoelang heeft hij het longeer touw dan? En hoelang probeert hij het dan? Op zich zou ik ervoor stemmen om je paard eerst eens na te laten kijken. Als dan alles in orde is, moet het echt een kwestie worden van doorzetten en consequent zijn ;)

missladyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 16:11

Pluttersput schreef:
Hoelang heeft hij het longeer touw dan? En hoelang probeert hij het dan? Op zich zou ik ervoor stemmen om je paard eerst eens na te laten kijken. Als dan alles in orde is, moet het echt een kwestie worden van doorzetten en consequent zijn ;)

bijna op het einde maar soms kan het niet te lang want dan wil ze snel omdraaien

het is mijn verzorgpony maar ze is er nog niet heel lang en toen nagekeken voor te kopen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:17

Hmm.. lastig om over de pjoeter te beoordelen.
Maar iig blijven proberen, en doorzetten :)

Karlijn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:12

Als je erop zit zwaar gaan zitten, iets naar voren, op de volte zetten en blijven aandrijven/tikjes geven op de schouder tot hij aanspringt in de galop. Als het dan eenmaal doet wat jij wilt terugnemen tot een normaal galoptempo, terugnemen naar een fatsoenlijk draftempo en dan weer opnieuw proberen. Een kwestie van doorzetten, ieder paard kan namelijk galopperen.

missladyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 18:49

bedankt ik ga het nogmaals proberen en hopen dat ze het doet.
hoe leer je het aan als ze het nog nooit gedaan hebben ?
als ze losloopt doet ze het heel makkelijk

Ew11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:53

Ik zou eerst ervoor zorgen dat ze haar balans heeft in Stap en Draf. Daarna zou ik met haar gaan oefenen voor Galop. Je kunt het eerst doen met longeren zonder lijn, zodat ze alle ruimte heeft. Als ze dan goed op je stem reageert het aan de longeerlijn proberen en zo stukje bij beetje opbouwen.
Daarnaast is hulp van iemand die je tips kan geven vanaf de zijlijn handig denk ik :D
Succes..! :D